Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@00:20:46 GMT

فعالیت 15 واترجت برای حذف آثار کرونا از محدوده میدان شوش

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۳۰۹

فعالیت 15 واترجت برای حذف آثار کرونا از محدوده میدان شوش

این روزها همه جا حرف از کرونا و آثار آن است از این رو 50 نفر از نیروهای سازمان پسماند شهر تهران به همراه 15 واترجت، محدوده میدان شوش را قرق کرده بودند تا با ضدعفونی کردن همه معابر به جنگ با ویروس کرونا بروند.

خبرگزاری فارس-سید اسد رجبی: ماجرا از انتشار یک ویدئو در فضای مجازی آغاز شد؛ فیلمی کوتاه که از حضور قابل توجهی معتاد متجاهر، کارتن خواب‌ها  روایت می کرد که از ساعات پایانی شب دور میدان شوش تجمع کرده بودند و این حضور و مراوده تا حوالی صبح ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید این فیلم کوتاه بر نحوه تجمع کارتن خواب ها و معتادان بدون رعایت نکات ایمنی و بهداشتی بود و البته خطر ابتلا و انتشار ویروس کرونا.

از آن جا که اصلی ترین راه انتقال ویروس کرونا، مواجهه حضوری و عدم رعایت مسائل بهداشتی است، هرگونه تجمع افراد بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی می‌تواند منجر به انتشار و شیوع بیشتر ویروس کرونا شود، به همین دلیل حضور و اقدامات پیشگیرانه و بویژه ضدعفونی کردن با اولویت این محدوده، اهمیت صد در صدی داشت.

همه مناطق پرتردد و آلوده هفته ای سه بار ضدعفونی می شوند

ساعت 17؛ میدان شوش. دور تا دور میدان، پر است از نیسان و وانت هایی که تانکر روی آن ها سوار است و افرادی که صورت و بدن شان را ماسک و گان پوشانده است.

 

 قنبر آدینه وند مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این مطلب که ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر پرتردد را در دستور کار قرار دادیم می گوید: به عنوان مثال سه روز قبل، در همین محدوده، خیابان های فدائیان اسلام، ری و صاحب جمع را به صورت ویژه پوشش دادیم و شست و شو کردیم.

وی اضافه می کند: با این حال پس از انتشار ویدئویی مبنی بر حضور و تجمع معتادان در میدان شوش و حساسیت افکار عمومی، امروز با همکاری شهرداری های مناطق مرتبط، بحث ضدعفونی کردن میدان شوش و محدوده های اطراف را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادیم.

آدینه وند تاکید می کند: با این حال با توجه به حساسیت موضوع، سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ما به طور معمول هفته ای سه بار مناطق پرتردد و ویژه تهران را ضدعفونی می کنیم.

شست و شوی خیابان با حضور 50 نیروی انسانی

تانکرها کار خود را آغاز می کنند. ابتدا دور تا دور میدان شوش؛ دستگاه های آب پاش محلول های شست و شو را به تن میدان نشانه می روند؛ از خیابان گرفته تا پیاده رو، ویترین مغازه ها و سطل ها و مخازن زباله.

 

از حجم مواد شوینده که روی تمام سطوح نشسته است، باریکه های آب و ضدعفونی کننده ها جاری می شود.

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره اقدام سازمان پسماند در راستای پاکسازی محیط و کاهش احتمال انتقال ویروس به افراد حاضر در میدان و به دنبال آن سایر شهروندان می گوید: در عملیات امروز که با حساسیت ویژه ای همراه بوده، 8 دستگاه واترجت، یک دستگاه تانکر از منطقه 12، 5 دستگاه واترجت از منطقه 15 و 5دستگاه واترجت و تانکر از منطقه 16 حضور دارند؛ ضمن اینکه 50نیروی سازمان با تجهیزات کامل مسئولیت ضدعفونی کردن و گندزدایی محدوده را برعهده دارند.

با اتمام شست و شوی میدان، واترجت ها و نیروهای انسانی به دو سوی خیابان شوش شرقی و شوش غربی راه می افتند تا عملیات ضدعفونی کردن معابر به طول یک کلیومتر از هر دو سو ادامه پیدا کند.

اولویت با مخازن زباله و معابر پرتردد

ساعت 19؛ پایان عملیات. واترجت ها بار دیگر به میدان بازگشته اند. این به معنای پایان عملیات دو ساعته ضدعفونی کردن معابر اصلی میدان شوش است.

تانکرها خالی شده اند و نیروهای سازمانی، گان ها و دستکش هاشان را تعویض می کنند.

آدینه وند در پایان عملیات می گوید: در این عملیات جدا از فضای اصلی خیابان ها که محل تردد است بیشتر موضوع ما در پیاده رو، محل های تجمیع، بانک ها، پل های عابر پیاده، علائم ترافیکی و بویژه مخازن ترافیک است و فضاهایی که درگیری بیشتری دارد.

 

وی اضافه می کند: در محلاتی مانند شوش که ما شاهد حضور کارتن خواب ها هستیم نیز توجه ویژه ای به محل حضور جمعیت آن ها شده است؛ به عنوان مثال پارک هایی که پاتوق کارتن خواب ها هستند، هر روزه به شکل ویژه ضدعفونی و گندزدایی می شوند و این موضوع به طور مستمر از سوی سازمان و البته شهرداری های مناطق پیگیری می شود.

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خاتمه می گوید: همه این سختگیری‌ها در مورد زباله گردها و همچنین تاکید ویژه بر روی ضدعفونی کردن معابر، گندزدایی میدان ها و... با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا صورت گرفته و این عملیات حداقل تا پایان شیوع و همه گیری کرونا ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی شهرداری تهران شهر تهران شوش کارتن خواب ها ضدعفونی کردن ویروس کرونا میدان شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • حسرت هفته سهم بازیکن جوان پیکان (عکس)
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟