Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پایان دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران صبح خود را با جلسه هم اندیشی با شهردار تهران آغاز کردند، گفت: شهردار تهران در این جلسه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا ارایه کرد و پس از آن برای ارائه گزارش به صحن شورای شهر آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در صحن شورای شهر به موضوع در آمد زایی شهرداری در شرایط کرونایی مربوط می‌شد، عنوان کرد: بودجه شهرداری در شرایط غیر کرونایی بسته شده و برای درآمد زایی و هزینه‌های این بخش باید تصمیمات جدید اتخاذ شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح دو فوریتی دیگری که در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، گفت: در این جلسه دو فوریتی به منظوز برگزاری جلسات شورا به صورت آنلاین مطرح شد که به دلیل نداشتن مجوز از سوی هیات وزیران این امر امکان پذیر نبود. تصمیم بر این شد تا در این باره با هیات وزیران مکاتباتی انجام شود و این موضوع امروز در هیات رییسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه حفظ توچال و میراث فرهنگی موضوع دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد، افزود: رد این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به تصویب نرسید و در نهایت قرار شد پیشنهاد مذکور برای بررسی بیشتر به سه کمسیون محیط زیست و سلامت، فرهنگی و اجتماعی و شهر سازی و معماری ارسال شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بسیاری از کارگران روزمزد در پایتخت دچار مشکل شدند و تصمیم مدیریت شهری در جهت حمایت از این افراد چیست، توضیح داد: تصمیمات کرونایی را به صورت کلی در شورای شهر اتخاذ نمی‌کنیم و تنها با ستاد کرونا در تهران و کشور و افرادی همچون آقای نمکی، زالی و روحانی هماهنگ هستیم، چرا که در غیر این صورت، سوءتفاهم ایجاد می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این زمینه اضافه کرد: پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه مردم براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود و طرح ترافیک هم می‌توان کنسل کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد، قرار شد شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند و با جریمه و توصیه، خروج از منزل را به یک دهم برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم‌اندیشی مباحثی مطرح شد، گفت: در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و غربالگری جامعی را انجام دهیم. وقتی تست کسی مثبت می‌شود فرد ناقل حتما باید مورد رصد قرار گیرد و حتما بستری شود و از جامعه جدا شود.

انتهای پیام/

20 / 20 شورای شهر تهران محدودیت خروج از منزل محدودیت خروج از منزل برای تهرانی‌ها محسن هاشمی تقسیم مردم به ۱۰ دهک رئیس شورای شهر تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران رئیس شورای شهر تهران خروج از منزل مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیئت امنای محلات در 352 محله پایتخت این هیئت امنا  از 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیئت امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیئت‌های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و افزود: آغاز به کار این هیئت های امنا در 352 نقطه از پایتخت و با حضور 7350 نفر از معتمدین آن هم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیئت امنای محلات،  یادآور شد: اعضای این هیئت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای شهر تهران است از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیئت امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آن هم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود و  موضوع انتخاب ارکان هیئت امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی، ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین اعضا و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

چمران با اشاره به اینکه شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیئت امناء محلات همراه خواهد بود گفت: بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای ادوار دوره‌های اول تا ششم برای هم‌اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان