Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:09:44 GMT

هشدار WHO درباره طوفان کرونا در آفریقا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۷۳۳

هشدار WHO درباره طوفان کرونا در آفریقا

 

به گزارش تابناک، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت، رهبران آفریقایی باید برای دستیابی به دارو و واکسن شتاب کنند.

این درخواست در اجلاس مجازی کوچکی که در آن روسای ۹ کشور آفریقایی، رئیس کمیسارای آفریقا و رئیس سازمان جهانی بهداشت شرکت داشتند، مطرح شد.
همزمان، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی گفت، دولت وی تصمیم گرفته است که ممنوعیت آمد و شد در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا را به شکل کامل اعمال نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ما نمی توانیم همچون دیگر کشورها، تدابیر ممنوعیت فراگیر را اجرا کنیم؛ زیرا هرکشور ویژگی‌هایی دارد و ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها تن به صورت روزمزد امرار معاش می‌کنند و اگر ممنوعیت را بر آنها اعمال کنیم شاید آنها را از کرونا نجات دهیم اما با گرسنگی آنان را می‌کشیم چرا که دولت نمی‌تواند برای آنها غذا تامین کند.
الجزیره در این گزارش نوشته است، اتیوپی همچون دیگر کشورهای آفریقایی در وضعیت آماده باش و نگرانی ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به اوج آن است و راهکار این امر خصوصا در سایه ضعف امکانات در کشورهای آفریقایی در پیشگیری نهفته است.
بر اساس این گزارش، آینده آفریقا رعب آور و نگران کننده به نظر می رسد. بنابراین برخی کشورها تلاش کرده اند تا اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنند.
در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری از بیماری ها، وابسته به اتحادیه آفریقا اشاره شده است که مجموع جان باختگان در اثر ویروس کرونا در ۵۰ کشور قاره آفریقا به ۳۳۹ تن رسیده است اما تعداد مبتلایان در آستانه رسیدن به هشت هزار مورد است.

آفریقای جنوبی، الجزایر، مصر، مراکش و کامرون صدرنشین کشورهای آفریقایی در ابتلا به این ویروس هستند.
تعداد مبتلایان به کرونا در جهان تا عصر روز شنبه از دو میلیون و ۱۴۱ هزار تن فراتر رفته است که بیش از ۶۱ هزار تن آنها فوت کرده اند و بیش از ۲۳۸ هزار تن بهبود یافته‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا دبیرکل سازمان جهانی کروناویروس آفریقا کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس

آتن توسط مه نارنجی ناشی از طوفان گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا بلعیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات یونان هشدار می‌دهند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابرهای گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شدند، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش بادهای شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزودهای غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابرها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابرهای گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگردها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش بادهای شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

کد خبر 747390

دیگر خبرها

  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • (تصاویر) طوفان نارنجی آتن را بلعید!
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند