Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در ایامی سخت و دشوار که نه تنها ایرانیان بلکه همه مردم جهان درگیر مبارزه ای سخت و دشوار با ویروسی منحوس کرونا هستند ، فرا رسیدن روز جوان را به همه جوانان ایران زمین تبریک می گویم.  واقعیت این است که  طرح شعارگونه موضوع جوانان در همه این سالها آنقدر تکرارشده که هرگونه سخن گفتن پیرامون این موضوع را سخت و دشوار نموده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما به عنوان مسئولی که در طول 15 ماه فعالیتش در وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی ، سن مدیریت عالی در این وزراتخانه بیش از 10 سال کاهش یافته است و مجموعه ای از مدیران جوان ِ کاربلد و با دانش در سطوح عالی مدیریتی آن به کارگمارده شده اند باید شهادت بدهم که حضور این مدیران جوان سبب شده است مدلی از مدیریت شفاف، کارآمد خلاق و پیگیر اراِئه شود که خروجی آن متنفع شدن جامعه و نظام از اداره بهتر ، موثرتر امور اجرایی کشور دربخشی است که مسئولیت آن امروز با جوانان عزیزمان است .

باور دارم که ایران اسلامی برای عبور از مشکلات وچالش ها و سرعت بخشیدن به روند رشد و پیشرفت و عدالت ، راهی جز اعتماد به جوانان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری ندارد،  که تجربه و شواهد قطعی به ما می گوید هرگاه جوانان بودند ما از بحران ها با کمترین هزینه عبور کردیم. بارزترین و نزدیکترین شاهد این ادعا پس از دفاع مقدس ، نقش آفرینی غرور آفرین جوانان این مرز و بوم در راه در هم شکستن بحران ناشی شیوع ویروس کروناست که جهان را بخود مشغول کرده است . امروز جوانانی دانشمند و کاردان ، نوعدوست و عاشق هموطنان ، میهن دوست ، مومن ، آرمان گرا ، مسئولیت شناس ، فداکار و البته  بی نام و بی ادعا در صف اول مبارزه با بحران کرونا تحت هدایت اساتید مجرب خود هستند .

و اما نکته آخر اینکه  ، پاندومی کرونا مانند سایر بیماری های فراگیر در ادوار تاریخ ، فقرا  را هم سریعتر و هم شدیدتر هدف قرار داده است.  واقعیت هم  این است که بیماری های فراگیر و فقر اثرات متقابلی بر هم دارند . هم بیماری باعث تشدید فقر می شود و هم فقر باعث شیوع بیشتر و گستردگی شدیدتر بیماری . در این شرایط به عنوان وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید با یک شناخت دقیق و واقع بینانه از مساله ای که با آن مواجه هستیم به سمت تدوین راهکارهای حمایت اجتماعی از فقرا و اقشار کم درآمد پیش برویم از همه  جوانان کارشناس و متخصص ِ در داخل و خارج از کشور درخواست می کنم با ارسال دیدگاه ها ، پیشنهادها و حتی نقدهای خود ما را در تدوین سازوکارهای حمایت اجتماعی یاری دهند .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر چهارشنبه در نشست شورای جوانی و جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به پیش نیازهای جوانی جمعیت و همچنین ازدواج جوانان، تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت پشتوانه‌های قانونی است که نمایندگان مجلس باید به آن دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان هستیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و آموزش عالی و … می‌بایست در این زمینه برنامه‌های عملیاتی ویژه ای را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت و اهمیت ازدواج نیازمند تبیین است، تاکید کرد: تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان اهمیت بسزایی دارد.

مطیعی با اشاره به وضعیت موجود در جامعه بیان کرد: غفلت در نگاه برخی جوانان نسبت به اصل خانواده مشهود است در حالی که می‌توان با تبیین اهمیت و اساس خانواده برای نسل جوان، این تفکر را تغییر داد.

وی افزود: تبیین اساس و اهمیت خانواده در ترغیب به ازدواج و فرزندآوری بسیار تأثیر دارد لذا انتظار می‌رود که مسئولان فرهنگی در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.

کد خبر 6087843

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن