Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بر اساس شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به 10 رسته شغلی که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده اند، بیمه بیکاری پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی اظهار داشت: طبق شیوه نامه صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند از مزایای بیمه بیکاری می توانند بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ، بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir  بر اساس رسته های شغلی 10گانه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا می توانند تا سه ماه یعنی اسفند98، فروردین و اردیبهشت 99 بیمه بیکاری دریافت کنند، تصریح کرد: چنانچه بیکاری این گونه متقاضیان بیش از زمان یاد شده به طول بیانجامد، باید در کمیته های دو نفره و استانی بیمه بیکاری استانها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: درصورت تایید غیرارادی بودن بیکاری آنان، با ادامه بیمه بیکاری آنها موافقت خواهد شد و سایر متقاضیان مشمول قانون کار که به عللی خارج از بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مانند اتمام قرارداد، اتمام پروژه ، اخراج در حین پروژه و یا اتمام بخشی از کار ، عدم نیاز و سایر علت ها بیکار شده اند با تصویب ستاد مقابله با بیماری کرونا  مبنی برعادی شدن وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کرونا،طبق قوانین و مقررات موضوعه در کمیته های مربوط طرح و رسیدگی خواهند شد.

ابراهیمی گفت: ثبت نام این افراد در سامانه یادشده به منزله دریافت قطعی بیمه بیکاری نبوده و در صورت دارا بودن شرط شمولیت قانون کار جمهوری اسلامی ایران، پرونده آنان بررسی و جهت دریافت مقرری معرفی خواهند شد و هیچ گونه تعهدی صرف ثبت نام متقاضیان در سامانه ثبت نام بیمه بیکاری برای ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد نخواهد کرد.

شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ ابلاغ شده است و مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافری و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار،قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی جز دسته های شغلی 10 گانه این دستورالعمل است.

قابل ذکر است محدودیتی در زمینه تعدد دریافت بیمه بیکاری نمی باشد اما فقط تا سقف 50 ماه شخص می توانید بیمه بیکاری دریافت نماید ودر هر حال مدت آن از ۳۶ ماه برای بیمه شدگان مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه شدگان متاهل و متکفل بیشتر نیست

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی هرمزگان مشمول قانون بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی