Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:46:13 GMT

فعالیت سامانه بارشی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۵۵۴

فعالیت سامانه بارشی در همدان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی در برخی از ساعات به ویژه در بعدازظهر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسن باقری‌شکیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی‌ابری است اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی در برخی از ساعات به ویژه در بعدازظهر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از نظر تغییرات دمای  طی امروز و فردا افزایش دما در استان پیش بینی می‌شود افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان و صبح امروز دمای همدان با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: تغییرات دمای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و منفی یک درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده دمای همدان بین ۱۸ درجه تا سه درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان هواشناسی سامانه بارشی دما درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار می‌رود فردا یکشنبه نیز با شدت کمتر بارش‌های رگباری پراکنده به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات استان تداوم یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی فعالیت این سامانه بارشی در استان خراسان رضوی به ویژه در نواحی کوهستانی و سردسیر، کاهش میدان دید هم به علت مه گرفتگی دور از انتظار نیست ضمن این که افزایش سرعت وزش باد هم باعث وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی گفت: از امروز نیز روند تدریجی افزایش دمای هوا در اکثر نقاط استان آغاز شده است که این روند افزایش دما تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت اما روز دوشنبه نیز به طور موقت جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۳ تا ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: زاوه با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و درگز با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ رشتخوار با ۴۰ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

آهنگرزاده با بیان این که طی شبانه روز گذشته از ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد ۱.۳ میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است افزود: طی این مدت نیز بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های کاشمر با ۱۹.۲ میلیمتر، خلیل آباد با ۱۴.۵ میلیمتر، تربت حیدریه با ۱۰ میلیمتر، بردسکن با ۹.۵ میلیمتر، ریوش با هشت میلیمتر، داورزن با ۷.۶ میلیمتر، بجستان با ۶.۵ میلیمتر و فرودگاه سبزوار با ۵.۴ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی/افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز