Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم اهل کشور مالی تیم فوتبال استقلال از نگاه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سبب شده لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا درخشان‌تر از گذشته شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، چهار انتقالی که لیگ‌های فوتبال منطقه غرب آسیا را در این فصل درخشان کرد، نام برد که انتقال شیخ دیاباته به استقلال هم در این فهرست دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

AFC درباره مهاجم استقلال نوشت:

در میان این چهار بازیکن، دیاباته تنها بازیکنی است که پیش‌تر بازی در آسیا را تجربه کرده بود و در تیم الامارات بازی کرده بود.

دیاباته پیش از پیوستن به بوردوی فرانسه در ۱۸ سالگی، در آکادمی مشهور سلیف کیتا در مالی توپ می‌زد. جایی که حدود یک دهه بازی کرد و در ۱۲۰ بازی، ۵۰ گل به ثمر رساند.

انتقال به تیم‌های مختلف، دیابا‌ته را به کشورهای ترکیه، ایتالیا و امارات برد. این بازیکن در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در تیم الامارات بازی کرد، اما ۱۰ گل او در ۱۹ مسابقه نتوانست تیم شهر راس‌الخیمه را از سقوط نجات دهد و دیاباته باز هم به تیم دیگری منتقل شد؛ این بار غول ایران یعنی استقلال.

پس از آغازی بی‌فروغ که باعث شد دیاباته سه ماه نتواند گلزنی کند، دیاباته با هت‌تریک مقابل تراکتور، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. او پس از آن پنج گل دیگر به ثمر رساند که باعث شد آمار گلزنی او در ۱۳ بازی نخست تیمش به ۸ گل برسد.

نخستین تجربه دیاباته در رقابت‌های آسیایی به دیدار استقلال مقابل الکویت در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد که او دو بار گلزنی کرد. این مهاجم همچنین گل نخست تیمش را در برتری ۵ بر صفر برابر الریان قطر وارد دروازه حریف کرد.

یوسف نیاکته، کودجو لابا و یاسین براهیمی، بازیکنان تیم‌های الوحده عربستان، العین امارات و الریان قطر، دیگر بازیکنانی هستند که از نگاه AFC لیگ کشورهای مقصد خود را درخشان کردند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شیخ دیاباته استقلال استقلال سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شیخ دیاباته لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!

به گزارش ورزش سه، با توجه به محرومیت سیدحسین حسینی، محمدرضا خالدآبادی گلر جوان این تیم در بازی با تراکتور درون دروازه آبی‌پوشان قرار خواهد گرفت و پس از دوری طولانی مدت از میادین باشگاهی مجدد تجربه حضور در سطح اول فوتبال را خواهد داشت.

آخرین باری که خالدآبادی در یک بازی رسمی باشگاهی به میدان رفت مربوط به نیمه نهایی جام حذفی همراه با هوادار در 4 خرداد 1402 است که در ترکیب اصلی هوادار قرار گرفته بود.

او فصل گذشته 17 بازی برای هوادار انجام داد و 6 کلین شیت هم انجام داد و یکی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ برتر بود، خالدآبادی فصل گذشته در دور برگشت مقابل تراکتور به میدان رفت و در ورزشگاه خانگی هوادار نتوانست دروازه این تیم را بسته نگه دارد اما عملکرد خوبی مقابل سرخپوشان تبریز داشت.

این گلر جوان در طول فصل بدون حاشیه خاصی روی نیمکت حضور داشت و منتظر فرصت باقی ماند و در یکی از حساس‌ترین مسابقات استقلال در طول فصل درون دروازه این تیم قرار خواهد گرفت که درخشش او در این مسابقه می‌تواند سرنوشت او را برای سال‌های آینده در باشگاه استقلال یا حتی در نقل و انتقالات هم عوض کند.

این مسابقه اولین حضور رسمی خالدآبادی با پیراهن استقلال خواهد بود و می‌تواند عملکردی مشابه دیگر گلر‌های استقلال مانند وحید طالبلو و سیدحسین حسینی داشته باشد که در تقابل با تیم‌های بزرگ فوتبال ایران پیراهن استقلال را بر تن کردند.

دیگر خبرها

  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • جواد نکونام یک استقلالی را به آرزویش رساند + عکس
  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا