Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:47:47 GMT

شهید سلگی با اقتدا به مکتب عاشورا در تاریخ ماندگار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۴۲۱

شهید سلگی با اقتدا به مکتب عاشورا در تاریخ ماندگار شد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در این پیام آمده است: آسمانی‌شدن سردار سرافراز و جانباز مبارز، حاج میرزا محمد سلگی و پیوستن به صف چشم‌انتظارانش در بهشت برین، مایهٔ افسوس و غم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید میرزا محمد سلگی، از ستارگان درخشان هشت سال دفاع مقدس بود. افتخارآفرینی‌های او در عرصۀ نبرد با دشمن، ماندگار و الگوآفرین هستند. از همین رو، کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» شامل خاطرات این شهید بزرگوار، به همت و قلم حمید حسام، در این سال‌ها یکی از بهترین و خواندنی‌ترین آثار مکتوب منتشرشده به شمار می‌رود. تاکنون بیش از یکصدهزار نسخه از این کتاب منتشر شده و فرمانده شجاع گردان ابوالفضل نهاوند از لشگر انصارالحسین همدان را به ملت شریف ایران شناسانده است.

‌قهرمان کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، با وجود جراحت‌های بسیار، عرصهٔ نبرد را رها نکرد و حتی در عملیات مرصاد با دوپای قطع‌شده به فرماندهی پرداخت و با اقتدا به مکتب عاشورا، در تاریخ ایران ماندگار شد. وی در دوران پس از جنگ نیز در دفاع از اسلام ناب و ایران عزیز، لحظه‌ای درنگ نکرد و با بصیرت و اقدامات بهنگام در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور پربرکتی داشت. او در تمام این سال‌های طولانی، ضمن تحمل درد و رنج ناشی از جنگ و سلاح‌های شیمیایی، استوار و ایستاده در راه حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوشید؛ به نحوی که در زمان حیاتش، از سوی ولی زمان «شهید زنده» لقب گرفت.

‌مجمع ناشران انقلاب اسلامی شهادت این جانباز صبور و مقاوم را به محضر حضرت صاحب العصر (عج)، مقام معظم رهبری و هم‌رزمان شهید تسلیت می‌گوید و از خداوند رحمان، علو درجات را برای ایشان و صبر و اجر جزیل برای همسر باایمان و صبور و خانوادۀ گرامی ایشان مسئلت دارد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید محمد سلگی مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیام تسلیت انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون پرورش فکری که بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد، در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی می‌کند. همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه به شمار می‌رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی برپا می‌شود، در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

کد خبر 6086450 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم