Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، نعمت الله ترکی در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعلام کرد: از محل اعتبارات ارزش افزوده در اختیار فرمانداری های شهرستان های استان تهران، مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی ایران برای خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های لولاگر، فیروزگر، فاطمه الزاهرا(س) تهران، یافت آباد، رسول اکرم(ص)، شهید هاشمی نژاد، حضرت علی اصغر(ع)، فاطمه الزهرای(س) رباط کریم، هفتم تیر و فیروزآبادی اختصاص داده شد که در نهایت با ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، در مجموع ۲۰۳ میلیارد تومان به این دانشگاه تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تشکر از همکاری سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات استان و فرمانداران شهرستان های تهران، ری، شهریار، رباط کریم، پاکدشت، ورامین، اسلامشهر، ملارد و بهارستان در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا گفت: برای نخستین بار است که از ظرفیت قانونی ماده ۷۸ قانون محاسبات عمومی کشور با هدف پیشگیری و درمان بیماری همه گیر(کرونا) در استان تهران استفاده می شود.

به گفته ترکی، در قانون ۷۸  محاسبات عمومی کشور آمده است:در مورد مخارج مربوط به حوادث مهم و ناگهانی مملکتی از قبیل جنگ، آتش سوزی، زلزله، سیل، بیماری های همه گیر و بیماری های مربوط به حوادث فوق، حصر اقتصادی و همچنین موارد مشابه که به فرمان رهبری یا شورای رهبری به عنوان ضرورتهای اسلامی یا مملکتی اعلام گردد، رعایت مقررات این قانون الزامی نیست و تابع قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از شمول محاسبات عمومی و سایر مقررات دولتی مستثنی هستند می باشد.

گفتنی است،  تا تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در مجموع ۵۹۶ میلیارد تومان برای کمک به خرید و تجهیز ۳۷ بیمارستان استان تهران از سوی دولت و فرمانداری های استان تهران اختصاص داده شده است که از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای کارانه پرسنل، پزشک و کادر درمانی بابت بیماری کرونا، ملزومات مصرفی پزشکی، لوازم حفاظت فردی، دارو، راه اندازی واحدهای درمانی و تجهیزات سرمایه ای پزشکی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران بودجه دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا میلیارد تومان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد