Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@21:23:15 GMT

نقشه امارات این بار در " تعز " یمن

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۸۶۳

نقشه امارات این بار در ' تعز ' یمن

خرداد: نقشه های و توطئه های امارات در یمن هر روز جلوه و چهره جدید به خود می گیرد و این بار سران ابوظبی به دنبال تغییر بافت جمعیتی در سواحل تعز در جنوب این کشور افتاده اند.


 به گزارش خرداد به نقل از ایرنا،با ادامه شکستهای ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان در یمن که امارات نیز جزو آن است، سران ابوظبی که نگاه گسترده و ویژه استعماری به یمن به ویژه مناطق جنوبی آن یعنی دو استان عدن و تعز و هم چنین جزیره سقطری    (سوکاترا) دارند، هر روز نقشه جدیدی برای سیطره بر این کشور فقیر اسلامی می کشند، اقدامی که حتی رژیم آل سعود و دولت فراری و مستعفی منصور هادی نیز از آن رضایت ندارد، ولی در عین حال اماراتی ها نقشه های خود را به پیش می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقشه جدید امارات در یمن را استاندار سابق تعز افشا و اعلام کرد که امارات برای تغییر بافت جمعیتی در سواحل آن تلاش گستردهای آغاز کرده است.
شبکه الجزیره به نقل از استاندار سابق تعز اعلام کرد که شماری از اهالی مناطق الحجریه در جنوب غرب تعز برای نبردهای این شهر به‌ خدمت گرفته شده‌اند و بین آنها سلاح و پول توزیع شده است.
هم اکنون استان مهم و استراتژیک عدن و قسمت های زیادی از استان تعز به ویژه تمامی سواحل این استان تا بندر الحدیده در تصرف امارات و مزدوران طرفدار آن می باشد.
امارات این طرح و برنامه را از چندی پیش با تلاش بی‌وقفه و برای تغییر موقعیت جغرافیایی و اداری و نقشه اقتصادی مناطق مهم و راهبردی که از نظر اداری زیرمجموعه استان تعز در جنوب غربی یمن و استان عدن در جنوب این کشور هستند، آغاز و اخیرا به اجرا گذاشته است.
هدف امارات از جدا کردن این مناطق و تغییر موقعیت جغرافیایی آن، ایجاد یک اقلیم جنوبی است که تداوم اشغالگری این مناطق و گذرگاه های دریایی راهبردی و نیز کنترل اداری و ثروت‌ها و منابع آن از سوی ابوظبی را تسهیل می‌بخشد.
با آغاز تهاجم ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن در ششم فروردین ۱۳۹۴، امارات نیز از همان ابتدا در این ائتلاف قرار گرفت و بعد از سعودی ها بزرگ ترین نیرو و تجهیزات نظامی را به یمن گسیل داشت، اما اهداف امارات حتی گسترده تر از سعودی ها در یمن یعنی با چاشنی استعمار و غصب و اشغال بخش هایی از این کشور بوده است هر چند هدف اصلی ائتلاف عربی – آمریکایی بازگرداندن عبده ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به این کشور اعلام شده است.
تصرف جزیره سقطری (سوکاترا)، تلاش برای تجزیه یمن (به دو کشور جنوبی و شمالی) و آموزش، تجهیز و تسلیح شمار زیادی از شبه نظامیان (به عنوان عامل امارات) قسمتی از برنامه ها و اقدامات اماراتی ها طی سال های اخیر در یمن بوده است.
اقدام اخیر امارات در حالی در یمن اجرا می شود که اواخر بهمن سال گذشته (۱۳۹۸) بود که اماراتی ها ادعا کردند که نیروهای خود را از یمن بازگرداند و به همین مناسبت شبکه های تلویزیونی اماراتی برای جشن گرفتن بازگشت نیروهای مسلح این کشور از یمن، برنامه پخش مشترکی را راه اندازی کردند، اقدامی که در همان زمان مورد شک و تردید کارشناسان مسایل منطقه قرار گرفت.
"محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی و "محمد بن راشد" امیر دبی نیز در همان تاریخ در پیام های جداگانه در حساب های شخصی خود در توئیتر به بازگشت نظامیان امارات از یمن و آمادگی این کشور برای استقبال از آنها اشاره کردند.
** تلفات و اقدامات جنگی امارات در یمن
امارات در کنار عربستان و بخش از نیروی هوایی آمریکا و مزدورانی از کشورهایی همچون سودان و در مقطعی قطر در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ تهاجمی گسترده و همه جانبه علیه کشور اسلامی یمن آغاز کرد که در اثر آن تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی شهید و تقریبا تمامی زیرساخت های این کشور فقیر عربی از بین رفته است.
بنابر اعلام منابع عربی تاکنون ۱۰۸ نظامی اماراتی طی تجاوز پنج ساله به یمن کشته شده اند.
"عیسی سیف بن عبلان المزروغی" جانشین فرمانده ستاد نیروهای مسلح امارات که خبرگزاری امارات وی را فرمانده عملیات مشترک در یمن توصیف کرده، در جریان مراسم بازگشت نظامیان اماراتی‌ها به کشور خود از جنگ یمن، به برخی آمارها از مشارکت این کشور در تجاوز به یمن پرده برداشت.
المزروغی تاکید کرد که نیروهای زمینی و گارد ریاست جمهوری و نیروهای ویژه با تمامی یگان‌های خود با بیش از ۱۵ هزار نظامی در ۱۵ گروه در شهرها و استان های مختلف یمن در جنگ شرکت کرده اند؛ نیروهای دریایی امارات نیز با بیش از ۵۰ گروه دریایی مختلف و ۳ هزار نیروی آموزش دیده نظامی در این جنگ حضور پیدا کردند.
این مقام نظامی امارات تعداد حملات هوایی جنگنده - بمب افکن های اماراتی علیه مرد یمن را بالغ بر ۱۳۰ هزار سورتی پرواز دانست و تاکید کرد که ۵۰۰ هزار ساعت عملیات پروازی در یمن صورت گرفته است و این آمار به غیر از یک هزار پروازی می باشد که برای انتقال میلیون‌ها تن سلاح و مهمات و تجهیزات جنگی به یمن انجام شده است.
وی تاکید کرد که در این دوره بیش از ۲۰۰ هزار (مزدور) یمنی در مناطقی که به دست شبه نظامیان وابسته به امارات افتاده، آموزش نظامی دیده‌اند.
کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که سران امارات تاکنون بیش از یکصد میلیارد دلار در جنگ بی حاصل یمن که موجب کشتار بیش از یکصد هزار یمنی مظلوم و بی دفاع و آوارگی میلیون ها نفر دیگر شده، هزینه کرده اند و این میزان به غیر از هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری می باشد که آل سعود برای کشتار مردم یمن صرف کرده است.
هرچند استراتژی عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از جنگ خانمانسوز یمن بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت اعلام شده، اما استراتژی اماراتی ها در یمن گسترده تر از ائتلاف متجاوز می باشد که تصرف جزیره مهم سقطری و بندر استراتژیک عدن در جنوب یمن و در روزهای اخیر نیز تغییر جمعیتی استان تعز در این راستا می باشد.
اماراتی ها در طول پنج سال گذشته به غیر از کشتار مردم مظلوم یمن، گروه شبه‌نظامیان وابسته به خود را در یمن تشکیل داده اند، اقدامی که فقط در راستای منافع ابوظبی بوده و هیچ منفعتی برای یمنی ها نداشته است.
 "ننبیل البکیری" نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمن در این باره می‌گوید، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی اخیرا در حساب توئیتری خود نوشته بود که امارات با هدف حمایت! از برادران یمنی در این کشور باقی می‌ماند و لذا این سخن به معنای خروج نیست، بلکه باز استقرار نیروها، تسلیح و تأسیس شبه‌ نظامیان جدید خارج از چارچوب دولت یمن، است.
به عقیده وی اعلام خروج نیروهای امارات از یمن "در راستای مانور دائمی برای فرار از مسئولیت در برابر جامعه جهانی به دلیل پرونده‌های سنگین و تجاوزات زیاد مربوط به بازداشت‌شدگان و ترورهاست".
وی می افزاید، استراتژی امارات باقی ماندن در یمن از طریق شبه‌نظامیانی است که در حال شکل‌گیری هستند و به طور مخفیانه و به دور از چشم جامعه جهانی به فتنه‌انگیزی و دامن زدن به جنگ داخلی ادامه خواهند داد، آنها واقعا خوب بازی می‌کنند و عربستان را دائما از خروج از یمن می‌ترسانند تا این کشور را به ارائه امتیازات بزرگ وادار کنند".
به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، اماراتی ها به سادگی از هزینه های سنگین انجام شده در یمن که با هدف کشورگشایی و تصرف خاک یمن بوده نخواهند گذشت و ایجاد گروه های شبه نظامی زیر نظر امارات و تسلیح و تجهیز آنها در دو استان عدن و تعز و زیر نظر گرفتن خلیج عدن و قسمتی از دریای سرخ از باب المندب تا بندر الحدیده قسمتی از برنامه امارتی ها در یمن می باشد. برچسب ها: امارات ، تعز ، یمن

منبع: خرداد

کلیدواژه: امارات تعز یمن شبه نظامیان ائتلاف عربی اماراتی ها شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم) باریدن تگرگ به اندازه یک سیب در شهر فجیره امارات (فیلم) طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس