Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه استفاده از بستر الکترونیک برای بهینه کردن فرآیندهای ارائه خدمات و دسترسی به اطلاعات نه تنها امری اجتناب ناپذیر است، بلکه با توجه به پیشرفت‌های این حوزه و تسهیل امور فرصت مغتنمی را برای گذار از روش‌های سنتی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌های ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی که بیماری کووید ۱۹ تمام گیتی را درنوردیده است، هم از نظر امکان ارائه برخی خدمات به صورت غیر حضوری و کاهش ترددهای غیر ضرور و هم از نظر کاهش و یا عدم استفاده از دفترچه کاغذی بیمه و اوراق و اسناد فیزیکی و جلوگیری از انتقال آلودگی‌های میکروبی، اهمیت و ضرورت استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی بیش از پیش آشکار شده است و خوشبختانه مورد درخواست و تقاضای همکاران پزشک نیز بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: این اداره کل در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون بودجه سال ۹۹، اعتبار سنجی دفترچه‌های بیمه، مشتمل بر کنترل تاریخ اعتبار، احراز هویت و کنترل هم پوشانی و با توجه به تجربه موفق اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهرستان گناوه، دشتی و دیلم در سال گذشته، مصمم است این طرح را در دو مرحله در تمام شهرستان‌های استان از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی نماید.

رمضانی گفت: در گام نخست که صرفاً استحقاق سنجی بیمه شده از نظر وضعیت بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه است، با مراجعه بیمه شده به مطب پزشکان بخش خصوصی، پزشک با وارد کردن کد ملی بیمه شده در سامانه، از اعتبار دفترچه بیمه مطلع می‌شود و با ثبت ویزیت یا خدمت قابل انجام در مطب، پزشک کمافی السابق دارو و خدمات را در دفترچه بیمه تجویز می‌نماید و دیگر نیازی به جدا نمودن نسخه از دفترچه، ثبت و تهیه لیست و ارسال در پایان ماه به‌صورت الکترونیکی و نسخه فیزیکی نخواهد بود.

وی افزود: در گام دوم که زمان آن بلافاصله اعلام خواهد شد، فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی آموزش داده خواهد شد و اجرایی می‌شود و استفاده از دفترچه به طور کامل حذف خواهد شد و پس از تجویز نسخه الکترونیکی دارو و خدمات پاراکلینیک، بیمه شده می‌تواند خدمات مربوطه را از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد بدون استفاده از دفترچه دریافت نماید.

رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این مهم، علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیر ضرور برای تعویض و تمدید دفترچه، پزشکان عزیز را از ارسال نسخه کاغذی و فایل الکترونیکی در پایان ماه بی نیاز می‌کند و در مرحله بعد با نسخه نویسی الکترونیکی امکان حذف دفترچه، رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای و تجویزها به صورت الکترونیک فراهم می‌گردد.

کد خبر 4893088

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان بیمه سلامت ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان طرح غربالگری روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید بیرجند ضدعفونی نسخه نویسی الکترونیکی بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند