Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادهم اسماعیل، نماینده سازمان جهانی بهداشت در عراق اوضاع در استان کربلا را بهتر از دیگر مناطق عراق خواند و آمار خبرگزاری رویترز از آمار کلی مبتلایان در این کشور را تکذیب کرد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری رویترز پیش‌تر با در گزارشی درباره ویروس کرونا در عراق مدعی شده بود که بغداد درباره تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونا مخفی‌کاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در ادامه گزارش خود مدعی شد که تعداد مبتلایان به کرونا در عراق هزاران نفر است و دولت عراق از کادر درمانی خواسته است که این آمار را اعلام نکند.

عراق مجوز دفتر خبرگزاری رویترز را به دلیل انتشار اخبار کذب درباره تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور ۳ ماه تعلیق و به مبلغ ۲۵ میلیون دلار جریمه کرد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در سفر به استان کربلا و دیدار با مقامات این استان گفت: پیام من به همه این است که نترسید، زیرا ترس بر مبتلایان تاثیر منفی خواهد داشت.

او همه تدابیر پیشگیرانه دولت عراق را هماهنگ با سازمان جهانی بهداشت خواند و گفت: بخش بهداشت در عراق نیاز به ساماندهی مجدد وبسیاری از مسائل مورد تجدید نظر قرار گیرد، اما آماری که رویترز از شمار مبتلایان به کرونا در این کشور می‌دهد نادرست است، زیرا هیچ سند و مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

اسماعیل گفت: فقط وقتی که منحنی مبتلایان رو به نزول باشد، محدودیت‌های مربوط به قانون منع آمد و شد کاهش می‌یابد و در غیر این صورت این قانون به منظور حفظ جان همگان ادامه خواهد داشت.

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان میلیون‌ها دلار برای شناخت راه درمان بیماری کرونا اختصاص داده است و امید دارد ظرف شش تا ۹ ماه آینده درمان آن شناخته شود.

در حال حاضر استان نجف با ۱۸۱ مبتلا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا در مقایسه با دیگر استان‌های عراق دارد. استان کربلا تاکنون ۶۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۶ مورد فوتی از این بیماری را ثبت کرده است.

وزارت بهداشت عراق در آخرین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور شب گذشته اعلام کرد شمار کل مبتلایان ۸۷۸ نفر هستند.

همچنین تعداد جان‌باختگان نیز ۵۶ نفر و تعداد بهبودیافتگان نیز ۲۵۹ نفر اعلام شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت عراق عراق رویترز کرونا سازمان جهانی بهداشت مبتلایان به کرونا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • قصه فراق از تحصیل