Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:52:49 GMT

اختصاص تسهیلات مالی خارجی به طرح فاضلاب غرب اهواز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۲۴۰

اختصاص تسهیلات مالی خارجی به طرح فاضلاب غرب اهواز

امید حاجتی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهارداشت: در ابتدای هفته جاری رییس سازمان برنامه و بودجه، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص موافقت با درخواست  وزارت نیرو در مورد اصلاح جدول زمان‌بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح تکمیل تأسیسات فاضلاب غرب اهواز را ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه ۳۸۸ میلیون و ۵۰۳ هزار یوان تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح تکمیل تاسیسات فاضلاب غرب اهواز طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۶ دریافت و بازپرداخت می‌شود که شامل ۲۹۲ میلیون و ۵۸۴ هزار یوان به عنوان اصل و ۹۵ میلیون و ۹۱۸ هزار یوان به عنوان هزینه‌های تبعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجتی با اشاره به زمان بندی صورت گرفته از سوی شورای اقتصاد برای پرداخت فاینانس طرح فاضلاب غرب اهواز، تصریح کرد: مبلیغ ۱۴ میلیون و ۶۲۹ هزار یوان در سال ۹۸، ۱۰۲ میلیون ۴۰۴ هزار یوان در سال ۹۹، رقمی معادل ۱۱۷ میلیون و ۳۳ هزار یوان در سال ۱۴۰۰و  ۵۸ میلیون و ۵۱۶ هزار یوان در سال ۱۴۰۱ به اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت.

جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون

دبیر شورای اقتصاد مقاومتی خوزستان افزود: با اجرای این طرح و کولکتور مربوطه، امکان هدایت فاضلاب‌های غرب اهواز به تصفیه خانه فراهم می‌شود و دیگر فاضلابی در این کلانشهر که بالادست شهرهای جنوبی استان است به رودخانه کارون ریخته نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مصوبات شورای اقتصاد در اختصاص این فاینانس رعایت شرایط و ملاحظات زیست محیطی است، گفت: علاوه بر این نیز رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور به منظور حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۸ مجلس شورای اسلامی الزامی تلقی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه مفاد مصوبه شماره ۸۷۶۱۰ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مربوط به ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵در خصوص نظام نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های مهم ملی باید رعایت شود.

وی تاکیدکرد: وزارت نیرو موظف است گزارش عملکرد طرح را هر ۶ ماه یکبار به سازمان برنامه بودجه کشور و سایر مراجع ذیربط ارسال کند.

بر اساس این گزارش، طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز به ۳۳ ایستگاه پمپاژ و ۱۱۴ کُلِکتور با قطر ۸۰۰ میلیمتر تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیمتر نیاز دارد.

در سیل فروردین سال ۹۸ ، ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد و در بارندگی آذر سال گذشته نیز حجم بالایی از شبکه فاضلاب شهر اهواز دچار ریزش شد.

برچسب‌ها شورای اقتصاد اهواز وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اقتصاد اهواز وزارت نیرو شورای اقتصاد اهواز وزارت نیرو فاضلاب غرب اهواز هزار یوان در سال شورای اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه

دهیار ابیانه ضمن اشاره به نارضایتی روستائیان از ترافیک خودرویی در این روستا، گفت: به منظور افزایش رضایتمندی ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه اختصاص یافت. - اخبار استانها -

هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: ابیانه از دیر باز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور و دنیا مطرح بوده و‌ وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی ، طبیعی و همچنین وجود هوای مطبوع و فرح‌بخش سبب شده تا خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این روستا سفری داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه ساله گردشگران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی در این منطقه حضور پیدا می‌کنند، گفت: اوج حضور گردشگران در این روستای منحصر به فرد مربوط به ایام نوروز، اردیبهشت یا فصل برداشت گل‌های محمدی و گلاب گیری در ایام تابستان است.

دهیار روستای ابیانه ابراز داشت: سیل جمعیت گردشگران داخلی و خارجی در این مدت سبب ترافیک در محدوده داخلی روستا به سبب توقف چند لایه خودروها می‌شد که نارضایتی برای ساکنان ابیانه و همچنین گردشگران را به دنبال داشت.

عسگری، گفت: دهیاری ابیانه به منظور سبک سازی بار ترافیک اقدام به احداث پارکینگ خاکی در ورودی روستا به مساحت هشت هزار مترمربع کرد که این اقدام نقش بسزایی در کاهش بار ترافیک به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه وجود پارکینگ نقش موثری در جذب گردشگر و حضور آنان در منطقه ابیانه شهرستان نطنز دارد، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری که پارکینگ نیز یکی از ملزومات آن است در افزایش و جذب گردشگر و رضایتمندی آنان موثر است.

به گزارش تسنیم، ابیانه در زبان محلی به ویونا (Viuna) هم معروف است؛ وی یعنی بید و ویانه یعنی بیدستان و به مرور زمان ویونا به ابیانه تغییر کرده است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران