Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:50:27 GMT

صداوسیما، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۳۲۸

ساعت24-پخش یک کلیپ از شبکه ورزش، سرخابی‌ها را به جان هم انداخت و باعث بازگشایی پرونده‌های قدیمی هم شد.

حسن روشن در گفت‌وگویی دست به افشاگری بی‌سابقه‌ای زد. 

ملی‌پوش اسبق استقلال در شبکه ورزش در ادعاهایی بیان کرد: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر توسط عده‌ای مطرح می‌شود، این است که تاج (استقلال) تیم درباری بود، اما پرسپولیس ساختاری مردمی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعایی که اصلاً صحت ندارد، چون در تیم ما فقط مرحوم عزت جانملکی، شادروان غلامحسین مظلومی و علی‌آقای جباری شغل دولتی داشتند و بقیه ما یا شغل آزاد داشتیم یا بیکار بودیم، ولی پرسپولیسی‌ها به واسطه روابطی که مدیران آن‌ها داشتند، یا در وزارت امور خارجه بودند، یا کارمند سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شدند. چند نفر از بازیکنان پرسپولیس هم کارمند ساواک بودند! بله، کارمند ساواک بودند.

البته شکنجه‌گر نبودند بلکه کارمند بودند. خود مرحوم عبده همیشه مسلح بود و آنقدر در رژیم قبل نفوذ داشت که به او اجازه حمل سلاح داده بودند. خب چنین آدمی با این نفوذ و قدرت چطور میتوانست توسری‌خور مدیران وقت استقلال باشد؟

پخش این کلیپ از شبکه ورزش و نسبت دادن برخی موارد در آن به مدیران اسبق استقلال طی دهه ۵۰، واکنش بسیار تند استقلالی‌ها را در پی داشت و جدا از انتقادات جدی آن‌ها به تلویزیون، باعث بازگشایی پرونده‌های قدیمی هم شد.

 پیشکسوت باشگاه استقلال صحبت‌های جنجالی حسن روشن را تایید کرد و گفت: همه می‌دانند علی عبده مالک وقت باشگاه پرسپولیس در دهه ۵۰ خودش ساواکی بود و نفوذ فراوانی در کشور داشت. از طرف دیگر، اصلاً در شأن مدیران باشگاه استقلال نبود بخواهند نتایج مسابقات را در خارج از میدان تعیین کنند. ما احتیاجی به این کار نداشتیم، چون در مقطعی از دهه ۵۰ تعداد ملی‌پوشان‌مان دو رقمی بود و کامل‌ترین تیم تاریخ تاج (استقلال) را داشتیم.

وی در ادامه گفت: حرف‌های حسن روشن عزیز را کاملاً تأیید می‌کنم. حسن اصلاً اهل دروغ گفتن نیست و بحث‌هایی را هم که در مورد ساواکی بودن چند بازیکن پرسپولیس قبل از انقلاب مطرح کرد، کاملاً درست است. تعدادی از بازیکنان پرسپولیس کارمند ساواک بودند و ما دقیقاً این مسئله را می‌دانیم. برخی از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند و عده‌ای از آن‌ها نیز همچنان زنده هستند. اگر لازم باشد اسم بازیکنان ساواکی پرسپولیس را فاش می‌کنم و به مردم می‌گویم آن‌ها چه کسانی بودند.

باشگاه پرسپولیس در واکنش به اتفاقات اخیر رخ داده درباره برخی بازیکنان قدیمی تیم فوتبال این باشگاه، بیانیه‌ای صادر کرد.

در پی برخی اتهام‌زنی‌ها و ادعاهای عجیب درباره چند بازیکن قدیمی و اسطوره‌ای پرسپولیس، باشگاه بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرده است:

به میان این بازی کشیده شده‌ایم بدون آنکه اراده‌ای در آن داشته باشیم. یک برنامه تلویزیونی در یک اقدام نسنجیده، صحبت‌هایی را علیه یکی از خادمان قدیمی فوتبال ایران روی آنتن می‌برد و سپس گروهی از هواداران تیم رقیب اقدام به اعتراض در فضای مجازی می‌کنند. آن‌وقت تعدادی از پیشکسوتان محترم اقدام به متهم کردن اسطوره‌های پرسپولیس می‌کنند، درحالی‌که روح آنها از این دعوا بی‌خبر است.

ما پیگیر و قائل به حضور در این بازی نبوده‌ایم؛ مشی‌مان هم مشخص است. ما احترام می‌گذاریم. به هرکسی که در این کشور خشتی را روی خشت گذاشته و باعث پیشرفت و بهبود شرایط فوتبال ایران شده است، اما سوال اینجاست که چرا پیشکسوتان محترم و بازیکنان بزرگ سابق فوتبال ایران که به اردوگاه رقیب تعلق دارند، احترام پیشکسوت‌ترهای خود را حفظ نکرده و علیه آنها الفاظی چنین سخیف و زشت را به زبان آورده و جامعه هواداری ما را آزرده کرده‌اند؟

کاش کمی مسئول‌تر و سنجیده‌تر صحبت کنیم. امثال همایون بهزادی در فوتبال ایران هرگز فراموش نمی‌شوند و جایگاهی رفیع در دل مردم و خاطرات این ملت دارند. آنها تا ابد سرطلایی و پاطلایی باقی خواهند ماند؛ حتی اگر دیگران قصد کنند جوهر سیاه روی کارنامه خوش‌رنگ آنها بپاشند.

آنها افسانه و تندیس‌های تاریخی ما هستند. چهره‌هایی که در طول زمان جوان‌تر و زیباتر هم می‌شوند و بی‌اعتبار کردن‌شان‌ خیال خام است. به یک دلیل مهم؛ عشقی که مردم به پرسپولیس و بنیانگذاران و ستارگان تاریخش دارند.

برترین‌ها

منبع: ساعت24

کلیدواژه: صداوسیما فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و تغییرات مهمی در انتهای جدول رده بندی اتفاق افتاد اما صدر جدول همچنان بدون تغییر باقی ماند و سرخپوشان تهرانی نتوانستند از توقف استقلال برابر تراکتور استفاده کنند و در ورزشگاه آزادی برابر سپاهان به تساوی رضایت دادند تا صدر بدون تغییر بماند.

توهین میلیاردها به تماشاگران

دو ورزشگاه یادگار امام و آزادی هر چند مملو از تماشاگر نبود اما هواداران پرتعدادی را در دل خود جای داده بودند تا از دیدن دو بازی مهم و حساس لذت ببرند اما بازیکنان پرمدعا اما بی کیفیت چهار تیم استقلال، تراکتور، پرسپولیس و سپاهان نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشتند و به وقت و هزینه و علاقه هزاران هوادار خود توهین کردند و فوتبالی کسل کننده و حوصله سر بر ارائه دادند.

پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد

در این هفته شاهد یکی از حساس‌ترین هفته‌های این فصل لیگ برتر بودیم. جایی که ۴ تیم صدرنشین جدول رو در روی هم قرار گرفتند و ممکن بود صدرنشینی لیگ با تغییراتی مواجه شود.

استقلال صدرنشین در حالی میهمان تراکتور بود که در تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد تا اختلاف این تیم با پرسپولیس همان یک امتیاز باقی بماند.

این نتیجه باعث شد فرصت بزرگی برای سرخپوشان پایتخت برای تصاحب صدرنشینی پدید بیاید. اما این تیم نتوانست از تساوی آبی پوشان استفاده کند و در یک دیدار خانگی برابر سپاهان با تساوی بدون گل متوقف شد تا در پایان هفته بیست و پنجم تغییری در صدر جدول حاصل نشود و استقلال با ۵۴، پرسپولیس با ۵۳، سپاهان با ۴۶ و تراکتور با ۴۱ امتیاز رده‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دهند.

خیز بلند نساجی برای بقا در لیگ

تیم فوتبال نساجی با برتری ۲ بر صفر برابر ذوب آهن به ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه رسید و توانست از منطقه سقوط فاصله بگیرد. شاگردان ساکت الهامی ۲۲ امتیازی شدند و از رده پانزدهم به رده سیزدهم رسیدند.

این تیم هفته آینده باید در یک دیدار حساس به مصاف پرسپولیس برود و سپس در یک فینال انتهای جدولی باید با استقلال خوزستان دیدار کند و بعد از آن هم از استقلال تهران پذیرایی خواهد کرد تا نساجی چی ها به نوعی هم در تعیین سرنوشت قهرمان و هم سرنوشت سقوط تأثیر مستقیم داشته باشد.

ذوب آهن هم ۳۳ امتیازی باقی ماند و شانس صعود به رده ششم را از دست داد.

سقوط استقلال خوزستان به منطقه سقوط

استقلال خوزستان در حالی میزبان ملوان بود که ابتدا با یک گل از حریف خود عقب افتاد اما در نهایت از یک شکست خانگی فرار کرد و با نتیجه یک به یک متوقف شد. اما این یک امتیاز نتوانست به آنها برای خروج از منطقه سقوط کمک کند و با ۲۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و یکی از تیم‌های سقوط کننده خواهد بود.

ملوان اما فرصت داشت که با پیروزی در این دیدار خود را به تراکتور در رده چهارم برساند اما این تساوی موجب شد شاگردان تارتار با ۳۹ امتیاز در رده پنجم باقی بمانند و ۲ امتیاز از تراکتور عقب تر باشند.

آبادان، چشم انتظار معجزه

شاگردان مسعود شجاعی در تیم هوادار موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک تیم قعرنشین صنعت نفت را شکست دهند تا با ۲۸ امتیاز جایگاه خود را در در رده یازدهم تثبیت کنند و حاشیه امن مطمئنی را برای خود ایجاد کنند. اختلاف این تیم تا منطقه سقوط به ۷ امتیاز رسید.

این سومین شکست پیاپی صنعت نفت بود و شاگردان فراز کمالوند را با ۵ امتیاز کمتر از استقلال خوزستان رده پانزدهمی و ۶ امتیاز کمتر از فولاد رده چهاردهمی باید یکی از تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته دوم دانست مگر آنکه معجزه‌ای برای آبادانی‌ها رخ دهد و در دیدارهای باقی مانده بتوانند حداکثر امتیازات را کسب کنند.

اضطراب به فولاد رسید

تیم فولاد خوزستان در حالی میهمان آلومینیوم بود که برای فرار از منطقه سقوط به ۳ امتیاز بازی نیاز داشت اما با کسب تساوی، به یک امتیاز قانع شدند تا با ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند و تنها یک امتیاز از استقلال خوزستان که در رده پانزدهم قرار دارد فاصله داشته باشند.

نتایج کامل هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:

* شمس آذر ۲ - پیکان یک
* هوادار ۲ - صنعت نفت آبادان یک
* تراکتور صفر - استقلال صفر
* مس رفسنجان یک - گل گهر سیرجان یک
* استقلال خوزستان یک - ملوان یک
* آلومینیوم اراک یک - فولاد یک
* ذوب آهن صفر - نساجی مازندران ۲
* پرسپولیس صفر - سپاهان صفر

کد خبر 6094680

دیگر خبرها

  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند
  • صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
  • رقابت گلرهای سرخابی به اوج خود رسید
  • خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران