Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:21:42 GMT

خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۳۷۲

خانواده جان‌باختگان کرونا در گلستان حمایت می‌شود

هادی حق شناس بعدازظهر یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: لغو مراسم تشییع جنازه و همچنین میسر نبودن برگزاری آیین بزرگداشت جان باختگان کرونا،مشکلات روحی و روانی بسیاری را برای بازماندگان ایجاد کرده که ضرورت دارد هلال احمر، بهزیستی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم را برای این خانواده ها پیش بینی و به صورت مستمر در اختیار آنان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همچنین با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در گلستان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به افراد مبتلا به سایر بیماری ها و به دلیل کاهش احساس نیاز به برخی مراکز درمانی، باید در گنبد و گرگان که چند بیمارستان به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته، یکی از مراکز برای در اختیار سایر بیماران مزمن و شهروندانی که به عمل های جراحی عمومی نیاز دارند قرار بگیرد.

وی به در پیش بودن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی در استان ممنوع است و هیچ گروه یا دستگاه دولتی اجازه ندارد ایستگاه توزیع اقلام بهداشتی، خواربار و یا شرینی و شربت برپا کند.

حق شناس با بیان این که هر چند روند کرونا در گلستان امیدبخش است اما نباید تصور کنیم که شرایط عادی شده ادامه داد: اماکن متبرکه و مراکز آموزش و پرورش همچنان تعطیل بوده و ممنوعیت حضور در تفرجگاه های استان همچنان پابرجا است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت کلزا و افزایش فعالیت کشاورزان و کارگران کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت کشاورزان و فعالان امر کشاورزی بیندیشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت : تاکنون در مجموع مراکز بیمارستانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خصوصی ۵ هزار و ۸۵۵ نفر بستری شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۷۵ بیمار پس از بهبودی مرخص شدند.

عبدالرضا فاضل از کاهشی بودن روند ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: ۶۶ نفر در روز گذشته در بیمارستان های استان گلستان بستری شده و به همین تعداد هم بیماران بهبود یافته مرخص شدند.

بگفته وی بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های کردکوی، بندرگز، علی آباد و گرگان به ثبت رسیده است و مناطق شرقی و شمالی استان وضعیت مطلوب تری دارند.

فاضل همچنین به اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد استان معادل یک میایون و ۶۵۸ هزار نفر در این طرح از لحاظ ابتلا به کرونا ارزیابی شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت ویروس کرونا گلستان بهداشت و سلامت کرونا در گلستان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند