Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:44:51 GMT

شرایط گلستان عادی نیست/ بستری 93 کرونایی در «آی سی یو»

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۳۸۰

شرایط گلستان عادی نیست/ بستری 93 کرونایی در «آی سی یو»

استاندار گلستان گفت: شرایط استان گلستان در موضوع کرونا عادی نیست و اگر مراقبت نکنیم پیگ شیوع دوباره باز خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد خودروهای دارای پلاک‌های شهرهای استان در داخل استان از 20 فروردین به بعد آزاد اما ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر از استان گلستان همچنان ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ایام نیمه شعبان تاکید کرد: برگزاری هرگونه ایستگاه صلواتی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و در نیمه شعبان نیز سپاه استان اقدام به برگزاری مراسم نورافشانی در یگان‌های تحت نظارت خود خواهد کرد و هیچگونه مراسم عمومی و تجمعی برگزار نخواهد شد.

استاندار گلستان در پاسخ به درخواست یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره لزوم توسعه تجهیزات درمانی و زیرساخت‌های استان خاطرنشان کرد: بدون شک سطح نیازهای سخت‌افزاری سیتم بهداشت و درمان استان با سطح کشوری فاصله داشته و نیاز به توسعه دارد که در این راستا عظم ملی نیاز است.

حق‌شناس با اشاره به فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی و اقدامات کاشت برخی دیگر از محصولات، گفت: جهاد کشاورزی استان گلستان موظف است پروتکل بهداشتی لازم را برای کشاورزان اطلاع‌رسانی و اجرایی کند.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به سرعت اصناف کم ریسک و پر ریسک را مشخص کرده و ابلاغ کند تا پس از 23 فروردین ماه روند فعالیت اصناف کم ریسک به حالت عادی برگردد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل خواهد بود و مقاطع دانشگاهی ارشد و دکتری از ابتدای اردیبهشت ماه به روال عادی باز خواهد گشت.

حق‌شناس متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان دو بیمارستان در گرگان و گنبدکاووس را پاکسازی کرده تا روند درمان سایر بیماران غیر از کرونا در این دو بیمارستان پیگیری شود.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گلستان از روزهای پیک بیماری یعنی 17 اسفندماه فاصله گرفته و شرایط بهتری را دارد اما هیچ تضمینی برای بوجود نیامدن پیک دوم وجود ندارد.

استاندار گلستان بیان کرد: در صورتی که این روند پیشگیری و مراقبت را رها کنیم به طور قطع دوباره به دوران پیک شیوع بیماری باز خواهیم گشت.

حق‌شناس تاکید کرد: شرایط گلستان در این حوزه عادی نیست و همچنان باید روند مسدود سازی و تعطیلی بیش از 300 تفرجگاه و مناطق پارک‌ها و اماکن گردشگری استان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 93 بیمار کرونا در بخش «آی سی یو» بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: شرایط گلستان عادی نیست و باید با مراقبت بیشتر اجازه ندهیم دوباره پیک شیوع بیماری در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان گلستان گرگان کرونا هادی حق شناس ایستگاه صلواتی استاندار گلستان استان گلستان عادی نیست حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد