Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:18:50 GMT

درگیری لفظی مقامات روس و عربستان همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۴۳۶

کاخ کرملین امروز ضمن توضیح اینکه ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه به انجام مذاکرات سازنده بسیار مشتاق است، اعلام کرد: مسکو هرگز از دیدگاه رها کردن توافق کاهش تولید اوپک پلاس حمایت نکرده است.

اخبار بین الملل-کرملین اعلام کرد: افزایش تولید نفت به کاهش بسیار قیمت نفت منجر خواهد شد که به نفع هیچ کشوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه روسیه و عربستان نتوانستند بر سر کاهش تولید در میانه بحران کووید 19 به توافق برسند، قیمت نفت بدترین کاهش در دهه‌های اخیر را در ماه مارس تجربه کرد.

روسیه پیشنهاد کرد: توافق کاهش تولید به همان میزان قبل ادامه یابد، در حالی که عربستان و هم پیمانانش کاهش بیشتر از قبل را پیشنهاد کردند.

روسیه با این پیشنهاد مخالفت کرد و ریاض توافق اولیه را لغو و یک افزایش 25 درصدی در تولید را اعلام کرد و تخفیف‌های سنگینی برای فروش نفت خود در ماه آوریل اعمال کرد.

درحالی که امید می رفت تا اعضای اوپک پلاس بار دیگر برای حل بحران نفت گرد هم جمع شوند، درگیری لفظی میان مقامات عربستان و روسیه درگرفته است.

دیروز فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، هر دو به پوتین انتقاد کرده و مسکو را مقصر پایان پیمان اوپک پلاس دانستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین روسیه عربستان کرملین ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی رضا عنایتی با اشاره به آغاز سفر عمره گزاران ایرانی به عربستان  بعد از چندین سال وقفه اظهار کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در اسفندماه ۱۴۰۱  میان وزیران خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد که در چارچوب آن اکنون از شهروندان ایرانی برای ادای عمره در عربستان استقبال می‌شود.

عنایتی در این ارتباط افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای سفر عمره پایان خواهد یافت، به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره تعداد حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • پیشنهاد لیورپول برای آرنه اسلوت توسط فاینورد رد شد
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد