Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@04:06:39 GMT

شیوع ویروس کرونا در آفریقا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۳۵۸

شیوع ویروس کرونا در آفریقا

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی، شیوع ویروس کرونا در آفریقا و رکود اقتصادی آفریقای جنوبی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکا که هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است، آمار پایین مبتلایان به این ویروس در آفریقا نسبت به سایر نقاط جهان را مورد واکاوی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه همچنین با اشاره به سفر اروپایی ها به آفریقا و تاثیر آن در افزایش تعداد مبتلایان در آفریقا طی روزهای اخیر به نقد و بررسی گزارش یک روزنامه سنگالی درخصوص نقش فرانسه در انتشار کرونا در کشورهای آفریقایی می پردازد.

نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی و محدودیت های سنگین برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این کشورها، نگاهی به گزارش سازمان بهداشت جهانی درخصوص سهم اروپایی ها در انتقال ویروس کرونا به کشورهای آفریقایی و مروری بر هشدار دبیر کل سازمان بهداشت جهانی و درخواست وی از کشورهای آفریقایی برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس و اتخاذ تدابیر ویژه در این زمینه از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه به شمار می رود.

در بخش دوم این برنامه به موضوع رکود اقتصادی آفریقای جنوبی پرداخته می شود.

در این زمینه ضمن واکاوی اقتصاد کشور آفریقای جنوبی طی سال های اخیر که طبق گزارش ها اکنون با رکود مواجه است، بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات آفریقای جنوبی در تامین انرژی و برق و نقش شرکت اسکوم در این رابطه، تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آفریقای جنوبی و تاثیر رکود اقتصادی آفریقای جنوبی بر اقتصاد دیگر کشورهای قاره آفریقا صورت خواهد گرفت.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۱۸ فروردین ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی پرس تی وی رکود اقتصادی مشکلات ویروس شیوع ویروس کرونا آفریقای جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های همکاری خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشاء تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

دریافت 81 MB

تدوینگر: امین نصراللهی                       

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!