Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:43:15 GMT

تگرگ به محصول انگور خلیل‎‌آباد صدمه زد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۹۲۷

تگرگ به محصول انگور خلیل‎‌آباد صدمه زد

محمود شبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که براثر بارش تگرگ و توفان هزار و ۷۰ میلیون ریال خسارت به باغات و مزارع خلیل‎آباد وارد شده است گفت: بیشترین خسارت ناشی از بارندگی‎های چند روز گذشته به کشاورزان این منطقه وارد شده است.

وی افزود: اگرچه طی چند روز گذشته در داخل شهرستان خلیل‎آباد سیلی رخ نداد اما بر اثر تگرگ به قریب به هفت هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد شد که پنج هزار و ۷۰۰ هکتار آن مربوط به باغات انگور، ۱۳۶ هکتار آن مربوط به باغات گوجه سبز، ۹۷۰ هکتار آن مربوط به مزارع زیره و ۵۰ هکتار آن مربوط به مزارع جو و گندم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎آباد درصد خسارت در باغات انگور شهرستان را از ۱۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع به طور میانگین به باغات انگور شهرستان ۳۱ درصد خسارت وارد شده است.

شبان با اعلام این که فقط ۹۹۰ میلیارد ریال به محصول انگور خلیل آباد خسارت وارد شده و باقی خسارت‎های وارده مربوط به زیره، درختان گوجه سبز، گندم و جو است کل سطح زیر کشت باغات شهرستان را ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و عنوان کرد: هم اکنون شهرستان خلیل آباد ۱۲ هزار و ۴۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

مرکز شهرستان خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها گندم خلیل آباد اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم خلیل آباد اراضی کشاورزی گندم خلیل آباد اراضی کشاورزی آن مربوط خلیل آباد وارد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد