Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@09:20:31 GMT

پشتیبانی شهرداری فومن از ستاد مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۲۹۷۲

پشتیبانی شهرداری فومن از ستاد مقابله با کرونا

شهردار فومن گفت: شهرداری در این مدت پشتیبانی کامل از ستاد مقابله با کرونا را بر عهده داشته و اقدامات بسیار خوبی در جهت کنترل این ویروس انجام داده است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته مدیریت شهری فومن جز اولین شهرهای پیشروی استان گیلان بود که ضدعفونی معابر شهری را با یک خودروی آتش نشانی، یک تانکر آب ۱۰ هزار لیتری و یک تانکر دو هزار لیتر آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت نیروهای شهرداری با سه دستگاه سمپاش دستی کلیه اماکن عمومی همچون ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری، داروخانه‌ها و مطب پزشکان عمومی به صورت روزانه ضدعفونی کرده و این اقدام تا زمان اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کنترل این ویروس تداوم خواهد داشت.

شهردار فومن عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، از ششم اسفندماه سال گذشته بازار هفتگی (سه‌شنبه بازار) و کلیه پارک‌ها، کمپ‌های مسافرتی، اماکن تفریحی و اقامتگاه‌های گردشگری شهر فومن تعطیل شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان در این شهرستان مستقر شده و به صورت مشترک با شهرداری فومن علاوه بر ضدعفونی معابر شهری، ایستگاه درمانی دایر کرده و در این ایستگاه علاوه بر تب سنجی مردم، محلول ضدعفونی کننده نیز بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: یک اکیپ از تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با خودروهای آتش نشانی که شهرداری فومن در اختیارشان گذاشته کلیه روستاهای شهرستان را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

شهردار فومن به کاهش ساعات کاری حمل و نقل شهری فومن به منظور کاهش تردد و حفظ سلامت رانندگان اشاره کرد و گفت: ساعات کار حمل و نقل به صورت شیفتی انجام می‌شود، تعداد تاکسی‌های درون‌شهری کاهش یافته و به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این روزها مردم بیشتر در خانه می‌مانند، حجم تولید زباله افزایش یافته، به همین منظور شیفت کاری پاکبانان جمع‌آوری زباله افزایش یافته و به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری فومن برای حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری به علاوه بر توصیه‌های آموزشی، مقداری ماسک خریداری و در اختیار آنان قرار داده است.

شهردار فومن ادامه داد: شهرداری یک دستگاه خودروی یخچال دار برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان این شهرستان مستقر کرده است و هر روز لوازم بهداشتی راننده تأمین و خودرو نیز ضدعفونی می‌شود.

محمدی اضافه کرد: کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری سپاه و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری فومن به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، تاکنون ۱۰ هزار بروشور در بین شهروندان توزیع کرده و بر روی تمامی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای توصیه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را نصب کرده و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 417603

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری فومن شهردار فومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است.
وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد.
به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است.
کریمی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت.
مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید