Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:01:59 GMT

هنرمند بین‌المللی اهل کردستان مهمان شب دهم نوروزخانه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۰۰۹

هنرمند بین‌المللی اهل کردستان مهمان شب دهم نوروزخانه شد

در ادامه برنامه های  اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با ۱۵ اجرا در حال برگزاری است و شب گذشته (یکشنبه ۱۷ فروردین)، سعدالله نصیری و گروه ژوانا در برج میلاد و در مقابل صندلی های خالی برنامه خود را که از طریق فضای مجازی پخش شد اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادلی بجوی دلیری سرآمدی

سعدالله نصیری در برنامه شب گذشته خود قطعاتی تلفیقی از رپرتوار غنی موسیقی نقاط مختلف کردستان و قطعاتی که شعر و ملودی آنها از ساخته های خودش بود را اجرا کرد.

وی در بخشی از برنامه های خود با خواندن بخشی از غزل شماره ۴۳۹  حافظ  با مضمون «خامان ره نرفته چه دانند ذوق عشق، دریادلی بجوی دلیری سرآمدی» و تبریک سال نو، آرزو کرد که این روزهای سخت به زودی سپری شوند و حال هموطنانش و همه مردم دنیا دوباره خوب شود و دیگر خبری از بیماری نباشد.

وی افزود: در این شب های سخت این اجراها حال ما را خوب می‌کند و من امشب حس می‌کنم با اینکه صندلی های سالن خالی است اما در فضایی صمیمی همه ما میهمان خانه های هم هستیم.

 نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند کار اصلی گروه ما موسیقی کردی است اما گاهی برای حال خوب دل خودمان از اشعار بزرگانی چون حافظ و مولانا هم استفاده می‌کنیم و در بعضی از قطعات ما اشعار این بزرگان را به زبان کردی هم ترجمه کردیم و سپس قطعه ای با تنظیم کردی بر روی شعر  من مست و تو دیوانه اجرا کرد و در انتهای برنامه آرزو کرد حال همه خوب باشد و همه هموطنانش در سلامتی به سر ببرند.

سعدالله نصیری و گروه ژوانا

این هنرمند  در شهریور سال ۱۳۵۵ در روستای هانیس از توابع شهرستان سنندج به دنیا آمد. موسیقی را از پنج سالگی با ساز دف، در خانقاه شیخ عباس کومایین، شروع کرد.در همان دوران کودکی از صدای خوش پدر بهره برد و بسیاری از مقام های کردی را به صورت حسی یاد گرفت. در سن دوازده سالگی با تئوری موسیقی و نوازندگی ساز دیوان آشنایی پیدا کرد. در سال ۱۳۷۰ درسن پانزده سالگی موسیقی متن نمایش دختر آفتاب راساخت وجایزه بهترین موسیقی متن را در جشنواره شیراز گرفت در سن هفده سالگی با ساخت موسیقی نمایش مهپاره جایزه بهترین موسیقی نمایش در جشنواره (گلریزان جوان ایران) به وی تعلق گرفت.

این هنرمند تا سال ۱۳۸۰ موسیقی بیش از ۴۰ نمایش از جمله سور و سوگ سهراب ، کوهستان ، ناهید سر، خیش وگلسرخ ، نفرین مادر ، زن نانفروش ، شه فای ئه وین را ساخت که هر کدام برگزیده جشنواره های مختلف شدند.

وی در اولین و دومین جشنواره موسیقی کردی در سه رشته آواز و دیوان ودف جایزه ویژه دریافت کرد. موسیقی فیلم پندار ، قسمتی از موسیقی آوازی فیلم چریکه ی هورام و موسیقی تله تئاتر با سبدی پر از ماله گمشده، نشر وضبط آلبوم‌های پاییز و هوار ، ژوان ، ریبوار ، دیوان (در سه قسمت) با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دیلان ،دیواخ ،ئیواران، روژان از جمله کارهای این هنرمند هستند.

گفتنی است: این هنرمند، موسیقی هفت دستگاه را به صورت مجمل برای اولین بار در ایران با ساز دیوان ضبط و منتشرکرده است.

ازجمله فعالیت های گروه ژوانا ، تحت سرپرستی سعدالله نصیری می توان به اجرای برنامه در اقصی نقاط جهان و  شرکت در جشنواره جهانی موسیقی کشور لهستان در تابستان  ۱۳۸۹ اشاره کرد. که در طی آن این هنرمند و گروهش به عنوان گروه برگزیده این جشنواره از نظر اصالت لحن و ریتم انتخاب شد.

نگاهی به نوروزخانه

 اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید ۱۹، به همت شهرداری تهران آغاز و با ۱۵ اجرا به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شده و با احتساب کنسرت شب گذشته گروه ژوانا،  مهدی یغمایی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد، امید حاجیلی و گروه وحید اسدالهی در شب های نوروزخانه بصورت آنلاین برای هموطنانی که خردمندانه با تحمل سختی‌های خانه نشینی طولانی مدت، در خانه ماندن را برای کمک به قطع زنجیرهانتقال ویروس کرونا انتخاب کرده اند هنرنمایی کردند.

این اجراها تا ۲۱ فروردین در برج میلاد ادامه خواهد داشت و حمید حامی خواننده موسیقی پاپ امشب در ساعت ۲۱ به روی صحنه خواهد رفت.  

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا کنسرت‌های آن‌لاین در شب‌های خانه‌نشینی کرونایی پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد ویروس کرونا محمد اله یاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برج میلاد شهرداری تهران برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد