Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:50:17 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۸

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۴۷۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۶۱۹ دلار و ۳ سنت رسید. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقاضا برای خرید طلا به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی ویروس کرونا افزایش یافته و موجب رشد قیمت فلز زرد شده، تقویت ارزش دلار و شاخص های بورس مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد رشد به 1619 دلار و 3 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد تا 0.8 درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به 1645 دلار و 90 سنت رسید.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی شیوع آن از چین آغاز شد تاکنون جان 65 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و اقتصاد جهانی را فلج کرده است.

استفن اینز استراتژیست ارشد بازار در موسسه آکسی کورپ گفت: «بازار طلا امروز وضعیت خیلی خوبی دارد... و به دلیل تقاضا برای سرمایه گذاری های امن در حال افزایش قیمت است.»

وی افزود، انتظار می رود که روند افزایشی ارزش دلار چندان پایدار نباشد، زیرا وضعیت اقتصادی آمریکا چندان امیدوارکننده نیست. بنابراین تجار طلا بعید است جذب پیش خریدها در بازارهای بورس شوند.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی به تبعیت از بازار بورس امریکا شاهد افزایش بود و سرمایه گذاران خوشنود از کاهش تعداد تلفات ویروس کرونا اقبال بیشتری به بازارهای بورس نشان دادند.

یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا دیروز گفت، بسته محرک اقتصادی 2.3 تریلیون دلاری مصوب کنگره از نظر بزرگی مناسب است و اگر این اقدامات به خوبی اجرا شوند نیاز به محرک های بیشتر نخواهد بود.

در همین حال روزنامه یومیوری ژاپن گزارش داده در حالی که تعداد موارد ابتلا به کرونا در توکیو از 1000 مورد فراتر رفته، شینزو آبه نخست وزیر قرار است روز سه شنبه در این کشور اعلام حالت فوق العاده کند.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85,79/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت طلا طلا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد