Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی سعدالدین افزود: افزایش ۶۱ درصدی ارزش دلاری صادرات از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف جهان در سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن قابل توجه است.

وی بیان کرد: پیش از سال ٩٨ تنوع بازارهای صادراتی واحدهای تولیدی استان سمنان ۳۲ کشور بود اما این شاخص در سال رونق تولید به ۴۸ کشور افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۷ متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان ۵۵۵ دلار بود، ادامه داد: این رقم در سال رونق تولید به ۸۹۲ دلار افزایش یافت.

سعدالدین اضافه کرد: افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان سمنان نشانه کاهش صادرات کالاهای خام از این استان به نقاط مختلف جهان در سال ۹۸ است.  

وی بیان کرد: پیش از سال ٩٨ مبدا کالاهای وارداتی به استان سمنان ۱۴ کشور بود که این رقم در سال رونق تولید به ۲۰ کشور رسید و این آمار به معنی رونق کسب و کار واحدهای تولیدی استان با وجود فشارهای خارجی است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ٩٨، صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود، گفت: این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم‌ها است و می‌توان با شناسایی بازار هدف برای صادرات کالاهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید را شاهد بود.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

کد خبر 498314 برچسب‌ها استان سمنان گمرک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان گمرک استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا