Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها یمنی با به راه‌انداختن تجمع اعتراضی در جنوب یمن علیه ورود نیروهای ائتلاف سعودی، تهدید کردند که اگر پروازهای مربوط به انتقال نیروهای ائتلاف به یمن لغو نشود، «انقلاب» خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و روند انتقال نیروهای ائتلاف سعودی به جنوب یمن، ده‌ها شهروند یمنی با به راه‌ انداختن تجمع اعتراضی در فرودگاه بین‌المللی «عدن» (جنوب یمن) خواستار لغو این پرواز‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان تهدید کرده‌اند که اگر انتقال سربازان ائتلاف سعودی به یمن ادامه داشته باشد، «انقلاب» خواهند کرد زیرا آنان احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «آناتولی»، این تجمع اعتراضی پس از آن صورت گرفت که دو هواپیمای نظامی سعودی حدود ۱۷۰ سرباز را که در عربستان آموزش نظامی دیدند، وارد یمن کرد با آنکه دولت این کشور به علت شیوع ویروس کرونا ورود هرگونه هواپیما به این کشور را به حالت تعلق درآورده بود.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با به دست گرفتن پلاکاردهایی که عبارت‌هایی چون «نه به ورود نیروهای نظامی یا شهروندان نظامی به فرودگاه» بر روی آنها نوشته شده بود، به این اقدام اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان یمنی از مقامات امنیتی فرودگاه خواستند که جلوی پروازهای آتی به این کشور را بگیرند و تهدید کردند که اگر این پروازها متوقف نشود «انقلاب» خواهند کرد.

پس از استعفای عبد ربه منصور هادی و فرار او به عربستان و آغاز جنگ علیه یمن، هادی، شهر عدن را پایتخت موقت خود اعلام کرده و تلاش می‌کند در آن مستقر باشد هر چند که این شهر شاهد درگیری‌های متعدد نیروهای او با شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عدن انقلاب کرونا ائتلاف سعودی تجمع اعتراض تجمع اعتراضی ائتلاف سعودی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات