Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@03:04:05 GMT

کرونا رکودی تاریخی در اقتصاد ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۲۸۳

همزمان با شیوع ویروس کرونا، وخامت اوضاع کسب و کار‌ها در امارات رکوردی تاریخی ثبت کرد، رکود اقتصادی در عربستان به بدترین وضع در یک دهه گذشته رسید و بخش غیرنفتی اقتصاد مصر نیز بیشترین رشد منفی را در سه دهه گذشته تجربه کرد.

اخبار بین الملل-محدودیت‌های اعمال شده برای فعالیت کسب و کار‌ها به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا موجب شده تا شاخص مدیران خرید (PMI) در عربستان به پایین‌ترین حد از اوت سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون برسد و از ۵۷ واحد در دسامبر گذشته تا ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ واحد در پایان مارس سقوط کند.

این شاخص در اقتصاد امارات عربی متحده نیز به ۴۵.۲ واحد رسیده که پایین‌ترین سطح تاریخی آن به شمار می‌رود. شاخص مدیران خرید در مصر نیز از ۴۷.۱ واحد در فوریه گذشته به ۴۴.۲ واحد تنزل کرده که طی نزدیک به ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

رکود در سه اقتصاد بزرگ‌تر عربی که به دلیل افت حجم فروش و صادرات شرکت‌ها آغاز شده به تعدیل گسترده نیروی کار دامن زده است.

شاخص مدیران خرید (PMI)، رونق، رکود یا ثبات کسب‌وکار‌ها و چشم‌انداز مورد انتظار آن‌ها را ارزیابی می‌کند. اگر عدد این شاخص بالاتر از ۵۰ واحد باشد، نشان از رشد دارد، ولی اگر به کمتر از ۵۰ واحد برسد، گویای چشم‌انداز رکودی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر ویروس اقتصاد اقتصاد ویروس امارات ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 مراسم واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه) در ساختمان وزارت امور اقتصاد و دارایی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به همراه مدیران عامل پرسپولیس و استقلال، اعضای هیات مدیره دو باشگاه و جمعی از مدیران ورزش و اقتصاد برگزار شد و استقلال به کنسرسیوم‌هایی از هلدینگ صنایع خلیج فارس، پتروشیمی‌های پارس، بوعلی، شهید تندگویان و بندر امام و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی از بانک شهر، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین و رفاه واگذار شدند؛ مجموعه‌هایی که اسماً خصوصی هستند. لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس را در این مراسم می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • شرط ژاوی مشخص شد: خرید ستاره سیتی
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟