Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:43:12 GMT

درگذشت نویسنده آمریکایی بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۷۷۶

درگذشت نویسنده آمریکایی بر اثر کرونا

«پاتریشیا بوسورث» بازیگر و نویسنده آمریکایی که نگارش زندگینامه چند سینماگر سرشناس از جمله «مارلون براندو» را در کارنامه داشت در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «پاتریشیا بوسورث» بازیگر و نویسنده آمریکایی که نگارش زندگی نامه چند سینماگر سرشناس از جمله «مارلون براندو» را در کارنامه داشت در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و در ادامه به نگارش زندگی نامه چهره‌های سینمایی پرداخت و زندگی «مونتگومری کلیفت»، «جین فوندا» و «مارلون براندو» را نوشت. او در دهه ۱۹۵۰ میلادی وارد اکترز استودیو نیویورک شد و در کنار چهره‌هایی چون «مارلون براندو» و «مریلین مونرو» بازیگری آموخت و در ادامه در تئاتر برادوی و چندین اثر تلویزیونی نقش آفرینی کرد.

در سال ۱۹۷۸ بود که با انتشار کتاب «مونتگومری کلیفت: بیوگرافی» به شهرت رسید و در سال ۲۰۰۰ نیز کتاب زندگی نامه «مارلون براندو» را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۱ هم کتاب «جین فوندا: زندگی خصوصی یک زن مردمی» را نوشت.

او همچنین در سال ۱۹۷۷ کتاب خاطرات خود را با عنوان «داستان یک خانواده آمریکایی» را نوشت و در سال ۲۰۱۷ نیز دومین کتاب خاطراتش را با نام «مردان زندگی من: خاطراتی از عشق و هنر در دهه ۱۹۵۰» را روانه بازار کرد. او در در دانشکده ژورنالیسم دانشگاه کلمیبا به تدریس ادبیات غیرداستانی می پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب نیویورک ویروس کرونا بازیگر مارلون براندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی