Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:06:15 GMT

آخرین مهلت ثبت نام در آزمون EPT اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۸۶۴

آخرین مهلت ثبت نام در آزمون EPT اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام کرد آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر اعلام شده موفق به ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی (EPT) و آزمون فراگیر مهارت‌های عربی اسفند ماه این دانشگاه نشده اند، می توانند از روز یکشنبه ۱۷ فروردین تا روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون آزمون EPT اردیبهشت برگزار نمی شود

لازم به ذکر است، برگزاری آزمون EPT در ۵ اردیبهشت ماه لغو و و زمان برگزاری آن در آینده اعلام خواهد شد. تنها دانشجویان دوره دکترای تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد که در موعد مقرر موفق به ثبت نام در آزمون مذکور نشده اند می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی english.iau.ac.ir/ept نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون آگاهی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: ۲۲ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان در صورتی که در خصوص مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه شدند می توانند سوالات خود راصرفا از طریق سامانه پرسش و پاسخ مندرج در سایت مذکور مطرح و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنند.

آزمون‌ آزمون EPT (به انگلیسی: English Language Proficiency Test) ویژه داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد است که توسط این دانشگاه به منظور سنجش و ارزیابی سطح زبان عمومی داوطلبان برگزار می‌شود. تمامی دانشجویان دکترای این دانشگاه در صورت نداشتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه، باید در آزمون‌ آزمون EPT شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را در آن کسب کنند.

از سال ۱۳۸۶ آزمون EPT آغاز شد و به صورت منظم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شده‌ است. تا اردیبهشت سال ۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد، اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود، اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای تمام متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد ضروری شد.

این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌ است. البته این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون ای پی تی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد آزمون EPT ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده سازمان سنجش در استان گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می‌پردازند.
فاضلی افزود: داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وی گفت: امروز دانشگاه آزاد میزبان هزار داوطلب و فردا هزار و ۳۰۰ دواطلب خواهد بود.
دوطلبان رشته علوم تجربی و ریاضی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و رشته‌های علوم انسانی زبان و هنر در حوزه دانشگاه شهرکرد به رقابت می‌پردازند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی