Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@08:24:53 GMT

نقاهتگاه های کردستان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۰۳۹

نقاهتگاه های کردستان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است

رئیس بیمارستان صحرایی شهید قاضی سنندج گفت: خوشبختانه در کردستان با توجه به آمار مبتلایان کرونا تا به امروز نیازی به استفاده از نقاهتگاه ها نبوده و به بیماران در همان بیمارستان محل بستری خدمات لازم ارائه شده است و امیدواریم که وضعیت به حد بحران نرسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در اواخر سال 98 بود که رسانه ها اخباری از شیوع یک ویروس جدید در خاور دور به نام «کرونا» منتشر کردند، ویروسی که به علت ساختار پیچیده اش برای بسیاری از ویروس شناسان جهان هم سردرگم کننده بود و هم عجیب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس در ساختار ساختمانی شباهت بسیاری به ویروس آنفولانزا، سرماخوردگی، مرس و... دارد ولی قدرت بالای تطابق و نیز قدرت سرایت بالای آن باعث گردیده است که کمتر از چند ماه بیش از یک میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا و نزدیک به ده ها هزار نفر جان خود را از دست بدهند.

اما آخرین آمارها از وضعیت این ویروس در ایران می گوید که تاکنون 55 هزار و و743 نفر بدان آلوده شده اند و 3 هزار و 452 فوتی نیز نتیجه شیوع کرونا در کشور می باشد.

با این حال برای بسیاری از مردم حتی قشر تحصیل کرده این ویروس ناشناخته است و همین امر باعث گردیده که روند درمانی و مقابله با آن برای افراد جامعه به یک مسئله بغرنج تبدیل شود.

با این وجود در این مدت شاهد تلاش های شبانه روزی تیم های پزشکی و درمانی در کشور برای مقابله با این ویروس هستیم، البته ناگفته پیداست که شکستن زنجیره این ویروس تنها با همراهی و تعامل مردم امکان پذیر خواهد بود.

کرمی رئیس بیمارستان شهید قاضی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: با تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری همه امکانات و ظرفیت‌ها را پای کار آورده‌ایم تا بتوانیم در کنار دانشگاه علوم پزشکی در  مهار ویروس کرونا به مردم استان خدمت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ظرفیت‌های ما برای مقابله با این ویروس برپایی بیمارستان صحرایی شهید قاضی با ظرفیت 60 تخت بیمارستانی است که در حال حاضر در استادیوم «22 گولان» سنندج ایجاد  شده است.

رییس بیمارستان شهید قاضی کردستان در ادامه عنوان نمود: خوشبختانه در کردستان با توجه به آمار مبتلایان  تا به امروز نیازی به استفاده از نقاهتگاه ها نبوده و به بیماران در همان بیمارستان خدمات لازم ارائه شده است و امیدواریم که وضعیت به حد بحران نرسد که مجبور به استفاده از نقاهتگاه های مذکور در استان شویم، ولی اگر نیاز شد این ظرفیت برای بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده اند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مقام درمانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قرنطینه خانگی تعدادی از بیماران اشاره کرد و بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که اگر بیماران با در نظر گرفتن روحیات آنان در قرنطینه خانگی و شرایط مطلوب بهداشتی و روحی نگهداری شوند، این روش بهتر از حضور بیمار در نقاهتگاه های عمومی و دولتی جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به تعریف بیماری کرونا گفت: ما در بحث بیماری کرونا با 3 گروه روبرو هستیم؛ گروهی که علیرغم آلوده بودن به ویروس کرونا هیچ نشانه ای دال بر این بیماری در آنها مشاهده نمی شود و به اصطلاح تنها ناقل محسوب می شوند.

رییس بیمارستان شهید قاضی کردستان تصریح کرد: گروه دوم، بیمارانی هستند که علیرغم داشتن این ویروس و شرایط فیزیولوژیک بدنی نیازی به بستری ندارند، اما گروه سوم بیمارانی هستند که به علت داشتن بیماری های زمینه ای همانند آسم، مشکلات قلبی، بیماری خود ایمنی و... نیازمند بستری و مراقب ویژه می باشند که مشکل اصلی بخش درمانی کشور گروه سوم می باشد.

دکتر کرمی در ادامه با اشاره به اینکه درصد کشندگی این بیماری بسیار پایین است، بیان داشت: این بیماری ویروسی ذاتا یک بیماری کشنده نیست، اگر به پرونده پزشکی فوت شدگان کرونا چه در استان چه در کشور و چه در جهان نگاه کنیم، قریب به اتفاق قربانیان این ویروس بیماری های مزمن و به اصطلاح پیش زمینه ای برای میزبانی این ویروس را در بدن خود داشته اند.

با توجه به توضیحات مبسوط رییس بیمارستان شهید قاضی کردستان بازهم نمی توانم تمام افکار جامعه را اقناع کنیم.

یکی از پزشکان سنندجی که تست کرونای وی مثبت اعلام شده است، در این روزها خود قرنطینگی یا قرنطینه شدن در خانه را انتخاب کرده است.

این پزشک در گفتگو با خبرنگار کردتودی چرایی انتخاب این خود قرنطینگی را اینگونه بیان می کند: محیط خانه برای قرنطینه شدن یک بیمار کرونایی از نظر روانی بسیار مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث کمک به بیمار قرنطینه شده باید تنها یک نفر درگیر باشد، می افزاید: با این وجود اگر بیمار قرنطینه در خانه دارای تنگی نفس شدید و گرفتگی سخت قفسه سینه شد، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه و تحت نظر پزشکان قرار گیرد و همچنین بهتر است که غذای بیمار نیز به صوت جداگانه و بدون تماس با بیمار به وی داده شود یعنی اینکه در مدت قرنطینه بودن نباید هیچ ارتباطی بین وی و دیگر اعضای خانواده برقرار باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نقاهتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان جعلی است (+عکس)

همشهری آنلاین نوشت: به گزارش همشهری آنلاین، دو روز پیش بود که مادر ترانه علیدوستی، از بیماری این بازیگر زن سینما خبر داد و طرفداران او نگران شدند.

در همین راستا نیز، سینما اعتماد با اشاره به نوع بیماری ترانه علیدوستی نوشت که؛ «حدود 6 ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.»

با این حال پس از انتشار خبر بیماری علیدوستی تصاویری جعلی و فیک از ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد در حالی که این تصاویر مربوط به ملاقات هنرمندان از الناز شاکردوست است.

تصویر جعلی ترانه علیدوستی در بیمارستان 

  تصویر اصلی الناز شاکردوست و مهران مدیری

  تصویر جعلی ترانه علیدوستی در بیمارستان 

 

تصویر اصلی الناز شاکردوست و امین حیایی

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان جعلی است (+عکس)
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم