Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم اکنون هشت منطقه حاشیه‌نشین با نیم میلیون نفر جمعیت در اصفهان وجود دارد.

پاتوق یا محفل به محل اجتماع عده‌ای از افراد اطلاق می شود که بدون وجود آیین‌نامه، قواعد و قوانین در حاشیه حیات رسمی جامعه به تشکیل اجتماعاتی اقدام می‌کنند.

مرضیه فرشاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به محدودیت‌ها در تردد و پذیرش افراد و جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگرانی از وضعیت این افراد در حاشیه شهرها اقدامات توزیعی در محل‌های تجمع این افراد صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر این اساس بر تعداد نیروهای مداخلات اجتماعی بهزیستی افزوده شده تا بتوانند به نحو بهتر و سریعتری تا زمان عادی شدن شرایط فعلی به خدمت‌رسانی بپردازند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان، همچنین درباره وضعیت کودکان کار گفت: با توجه به کاهش ترددهای مردمی در خیابان‌ها و معابر از تعداد این کودکان کاسته شده است.

وی اضافه کرد: اکنون تنها مرکز خیریه کودکان کار (سرمد) زیر نظر بهزیستی اقدام به خدمات‌رسانی بهداشتی و تغذیه‌ای به این کودکان می‌کند.

فرشاد خاطرنشان کرد: هرچند با محدودیت پذیرش در شرایط فعلی مواجه هستیم ولی اگر شهروندان با مواردی از شرایط نامناسب کودکان به لحاظ سلامتی و بهداشتی مواجه هستند می‌توانند از طریق شماره ۱۲۳ به اوژانس اجتماعی اطلاع دهند تا نیروهای شهرداری و بهزیستی وارد عمل شوند.

وی به افزایش ساعات فعالیت مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلی دفاتر مشاوره حضوری این خطوط از هشت صبح تا ساعت ۲۴ آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان است.

مدیرکل بهزیستی اصفهان به راه اندازی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی ناشی از این بحران، توسط این سازمان خبر داد و گفت: سلامت روان، جزیی از مفهوم سلامت است که در دوران شیوع ویروس کرونا باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه می‌شود و افراد پس از ورود به آن به اطلاعات و سوالات خواسته شده پاسخ می‌دهند.

فرشاد تصریح کرد: در پایان این فرآیند که بصورت رایگان انجام می‌شود متناسب با نمره غربالگری، توصیه‌های روانشناختی به افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی اصفهان از مردم دعوت کرد که با مراجعه به این سامانه به مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از شرایط فعلی بپردازند. 

حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور هزار معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سمعک رایگان بین ناشنوایان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا باقرپور رئیس مرکز خدمات بهزیستی شهید ذوالفقاری اعلام کرد: با هدف کمک به شنوایی افراد کم شنوا ۴۰۰ دستگاه سمعک با شدت دسی‌بل متوسط و قوی بین افرادی که در اولویت دریافت بودند، توزیع شد.

وی تاکید کرد: سمعک‌ها در بهبود شنوایی و درک گفتار افراد مفید هستند و این دستگاه‌ها حس عصبی مغز را که مربوط به انتقال صوت و شنیدن است تحریک کرده و از این طریق صدمات گوش و کم کاری آن در افراد کم شنوا را جبران می‌کنند.

وی اضافه کرد: افراد کم شنوا با استفاده از سمعک می‌توانند همانند یک انسان سالم به صداهای محیط اطراف خود واکنش نشان دهند و در واقع کار اصلی سمعک تقویت ارتعاشات صوتی است. البته سمعک وقتی می‌تواند کارایی داشته باشد که صدمات گوش بیش از حد نباشد.

کد خبر 6100650

دیگر خبرها

  • توزیع سمعک رایگان بین ناشنوایان تهران
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند