Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین با تأکید بر لزوم اقدامات ضدبحران هماهنگ کشورها برای مقابله با بحران اقتصادی کنونی در جهان،از جمله به دلیل بیماری کرونا، از آمادگی روسیه برای انجام مذاکراتی سازنده برای تثبیت بازار بین المللی انرژی خبر داد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه معتقد است که بحران اقتصادی، از جمله ناشی از گسترش بیماری همه گیر کرونا ، در آینده  نیز همچنان ادامه خواهد داشت و برای غلبه بر آن ، هماهنگی اقدامات ضدبحران از جانب کشورها بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف که  شب گذشته در مصاحبه‌ با برنامه "مسکو. کرملین. پوتین" صحبت می‌کرد، گفت: «ما می دانیم که بحران اقتصادی جهانی  که از جمله در نتیجه  گسترش شیوع ویروس کرونا آغاز شده، از هم اکنون خود را نشان داده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ما باید برای مقابله با این بحران آماده شویم. و البته هماهنگی اقدامات ضد بحران از طرف بسیاری از کشورهای جهان در این راستا مورد نیاز خواهد بود. و کارهای زیاد زیادی باید با هماهنگی انجام شود.»

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سئوال دیگری تاکید کرد که تصمیم گیری درباره تمدید "هفته غیرکاری" در روسیه با مباحثات و اختلاف نظراتی مواجه شده است ، برای اینکه قطعاً این اقدام یک فشار جدی بر حیات اقتصادی کشور وارد می‌کند، ولی در هر صورت ، در خصوص یک مسئله همه اتفاق نظر دارند و آن این است که نکته اصلی برای همه مسئولین، حفظ جان و سلامتی مردم است.

دمیتری پسکوف در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که طرف روسی به یک روند مذاکرات سازنده با هدف تثبیت بازار جهانی انرژی تمایل دارد.

کرملین اقدام عربستان در ارائه تخفیف و افزایش بی سابقه تولید نفت را مخرب خواند

وی افزود: «روسیه خواستار توقف توافق اوپک پلاس نبود. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و بطور کلی مقامات روسیه خواستار روند مذاکراتی سازنده هستند که جایگزینی ندارد و به منظور تثبیت بازار بین المللی انرژی ضروری است.»

به گفته وی، در شرایط فعلی شرکای روسیه در عربستان سعودی به ارائه تخفیف‌های بی سابقه و افزایش بی سابقه تولید نفت دست زده اند، در حالیکه این اقدام  به این واقعیت منجر خواهد شد که "تمامی ذخیره نفت جهان" ممکن است به زودی پر شود. تانکرهای نفت کش اکنون دیگر نه برای حمل و نقل نفت به سایر نقاط جهان، بلکه در واقع به عنوان مخازن شناور نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت قیمت نفت کاملاً به کمترین میزان خود رسیده که به نفع هیچ یک از کشورها نیست.

ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریهآینده اقتصادی تاریک کشورهای عرب خلیج فارس در سایه کاهش قیمت نفت و کروناپوتین: با ترامپ درباره وضعیت حاضر بازار نفت صحبت کردمگفتگوی تلفنی ترامپ و بن‌ سلمان درباره بازار نفت

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "عربستان سعودی" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار عربستان سعودی اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار عربستان سعودی اخبار روسیه بحران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد

هند طی ماه میلادی گذشته، نفت بیشتری از روسیه و نفت کمتری از عراق و عربستان سعودی وارد کرد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های هندی از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ که باعث شد غرب، مسکو را هدف تحریم‌های گسترده‌ای قرار دهد، مشتری نفت روسیه شده اند. آمارهای مقدماتی نشان داد روسیه در آوریل، بزرگترین صادرکننده نفت به هند ماند و پس از آن، کشورهای عراق و عربستان سعودی در رتبه دوم و سوم ایستادند.

هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، خرید نفت را در آوریل نسبت به ماههای قبل، ۱۳ تا ۱۷ درصد افزایش داد. واردات نفت هند از عراق، به میزان ۲۰ تا ۲۳ درصد کاهش یافت.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، انتظار می‌رود واردات نفت از روسیه به هند در ماه مه، به ۱.۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

تحلیل رویترز با استفاده از آمار رصد نفتکش، نشان داد در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ که در ۳۱ مارس به پایان رسید، سهم نفت خاورمیانه از کل واردات نفت به هند به ۴۶ درصد رسید که پایین‌ترین رکورد از سال ۲۰۰۲-۲۰۰۱ است و در مقایسه با ۵۵ درصد سهم نفت خاورمیانه در سال مالی قبلی، کمتر است. علت اصلی این کاهش، افزایش خرید نفت از روسیه بوده است که به تنهایی، در حدود ۳۵ درصد از کل واردات نفت به هند در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳، سهم داشت.

بر اساس گزارش رویترز، نفت روسیه به دلیل این که با تخفیف عرضه می‌شود، ارزان‌تر از گریدهای نفتی مشابه در آسیاست اما گفته می‌شود پالایشگاه‌های هندی حاضر نیستند نفت روسیه را که با نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل شده است، دریافت کنند زیرا نگران نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه