Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@12:06:06 GMT

تداوم تعمیرات خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۴۲۴

تداوم تعمیرات خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد عملیات تعمیرات در خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز در حال انجام است و پیش از آغاز فصل سرما به پایان می‌رسد.

 

سعید توکلی درباره اقدام‌های شرکت انتقال گاز ایران پس از وقوع سیل اخیر در چند استان به خبرنگار شانا گفت: شرکت انتقال گاز ایران با توجه به تجربه‌ای که از سیل اوایل پارسال به دست آورده بود، همه اقدام‌های فنی لازم را برای وقوع سیل اخیر انجام داده بود و در جریان این سیل به مشکل خاصی برخورد نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: وقوع سیل ابتدای امسال به‌ویژه در منطقه عسلویه بسیاری از تجهیزات و تاسیسات را تحت تاثیر قرار داد، اما خطوط لوله و ابنیه فنی آسیب ندید، البته طبیعی است پس از وقوع هر سیل مقداری آب‌شستگی در جریان خطوط لوله به‌وجود آید که این تعمیرات و نگهداری‌ها پس از آن انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد که با وجود این شرایط، هیچ‌گونه محدودیتی در انتقال گاز پیش نیامد.

 

توکلی همچنین با اشاره به برنامه‌های شرکت انتقال گاز ایران برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به‌ویژه در ماه‌های سرد سال، اظهار کرد: ما همواره پیش از آغاز سال نو اقدام‌های تعمیری لازم را آغاز می‌کنیم. این کار در پایان سال ۹۸ هم آغاز شد، اما این تعمیرات در خطوط لوله و ایستگاه‌های انتقال گاز بیشتر از گذشته است، به همین دلیل به برنامه‌ای هماهنگ با شرکت ملی گاز ایران و دیسپچینگ ملی نیاز بود که این برنامه تدوین شد و ان‌شاالله تا پایان مهرماه همه تعمیرات به پایان می‌رسد تا آمادگی لازم برای زمستان وجود داشته باشد.

 

وی افزود: موضوع قابل توجه دیگر، شیوع ویروس کرونا هم‌زمان با آغاز عملیات تعمیرات بود که تعداد نفرات درگیر با این کار را کاهش دادیم، با این حال خوشبختانه از برنامه‌های مدون عقب نیستیم و امیدواریم امسال هم آمادگی لازم را برای فصل سرد سال داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: تعمیرات در مناطق موردنظر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشت و درمان وزارت نفت در حال انجام است و حتی در ۱۳ فروردین‌ماه هم عملیات‌های تعمیرات متوقف نشد.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت انتقال گاز ایران خطوط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است

گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد ۱۸۰ پروژه تعمیراتی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899609

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه