Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:21:59 GMT

لزوم تمرکز کافی بر نقش‌آفرینی شهرداری در توسعه شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۵۹۰

لزوم تمرکز کافی بر نقش‌آفرینی شهرداری در توسعه شهر

بنی زمانی از مدیران شهرداری تقاضا کرد از رسالت اصلی خود که ارایه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر است فاصله نگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سینا بنی زمانی» گفت: هر ساله پس از تصویب بودجه سالانه شهرداری در شورا و ابلاغ آن به شهرداری، اولویت تخصیص بودجه به ردیف‌های اعتباری و پروژه‌ها تعیین می‌شود که به علت تمرکز شهرداری بر بحران کرونا، این امر برای سال ۹۹ تاکنون انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر شیراز افزود: به منظور اطمینان از تطابق تعیین اولویت‌های تخصیص در سال ۹۹ با سیاست‌های شورا، در هفته‌های پایانی سال گذشته بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شد.

 

بنی زمانی از مدیران شهرداری تقاضا کرد از رسالت اصلی خود که ارایه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر است فاصله نگیرند.

 

وی، نتیجه این بررسی را منجر به تعیین لیست ابتدایی از برخی اولویت‌های مد نظر شورا دانست و افزود: در ادامه شهرداری نظرات خود در خصوص اولویت‌ها به شورا را ارسال کرد که در کمیسیون به بحث گذاشته شد.

 

این عضو شورای پنجم از مدیران شهرداری تقاضا کرد همانطور که به بحران ناشی از شیوع کرونا توجه خوبی نشان دادند، از رسالت اصلی خود که ارایه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر از مجرای اجرای‌ پروژه‌های عمرانی و برگزاری رویدادهای فاخر است، فاصله نگیرند.

 

بنی زمانی اظهار داشت: با هدف نظارت شورا بر این امر و نیز اطمینان از انطباق اولویت‌های تخصیص بودجه ۹۹ با سیاست‌های شورا، تعیین اولویت‌بندی در کمیسیون تلفیق شورا پی‌گیری خواهد شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: علی‌رغم تنگناهای ایجادشده توسط بحران کرونا، شورا بتواند با اولویت‌بندی صحیح تخصیص بودجه ۹۹ و اعمال نظارت کافی بر اجرای آن، فضای بهینه‌ای در مدیریت شهری ایجاد کند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز شیراز توسعه شهر نقش آفرینی بنی زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود