Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:30:31 GMT

نیازمند بسته دوم حمایتی از سوی دولت هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۵۸۸۹

نیازمند بسته دوم حمایتی از سوی دولت هستیم

جمشید حمزه زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشری و صنایع دستی، عبدالنااصر همتی رییس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: ضررهای دیگر ناشی از تعطیلی بیش از ۸۰ درصد هتل ها و مراکز اقامتی و کاهش ضریب اشغال هتلهای فعال به کمتر از ۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب هتل ها در اسفند ۹۸ حدود یک هزار میلیارد و در فروردین ماه ۹۹، حدود دو هزار میلیارد تومان ضرر دیده اند.

حمزه زاده در این باره گفت: بر اساس آمار ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گردشگری شاغل هستند، در صورت چاره جویی نکردن، با بیکاری گسترده مواجه خواهیم شد.

وی افزود: پیشنهاد شد به جای تعدیل گسترده نیروی انسانی و استفاده آن ها از حق بیمه بیکاری (به دلیل جلوگیری از آثار روانی و منفی مترتب بر آن) بیمه بیکاری در زمان اشتغال و در قالب حقوق، توسط دولت پرداخت شود.

حمزه زاده همچنین از معاون اول رییس جمهور خواست هتل‌ها را از پرداخت حق بیمه کارکنان در طول مدت بحران، معاف کند و بخشودگی کامل حامل های انرژی تا پایان امسال درنظر بگیرد.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین تدوین بسته حمایتی دیگری برای گردشگری شد و گفت: تسهیلات ۱۲ درصدی اعلام شده چندان تاثیری بر حل مشکلات مراکز اقامتی ندارد، در جلسه مذکور پیشنهاد شد تسهیلات ارزان قیمت با بهره کمتر و دوره تنفس یکساله (حداقل پنج ساله) و بدون دردسر های بانکی پرداخت شود. همچنین درخواست شد اعمال معافیت های صد در صدی مالیاتی برای طول یک سال درنظر گرفته شود.

وی با بیان این که معافیت‌های اعلام شده برای دوران کرونا فاقد هرگونه اثر است چرا که هتل ها عملا در این دوره تعطیل هستند و اعلام معافیت برای آن ها، کاربردی ندارد و لطفی نشده است.

حمزه زاده با تکرار پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخواست کرد که برای سفرهای داخلی کارکنان دولت در پسا کرونا، تسهیلاتی اختصاص داده و حداقل دو دوره تعطیلات برای مردم درنظر گرفته شود.

کرونا و آخرین اطلاعات درباره آن

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش از ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر 16 فروردین تا ۱۷ فروردین تعداد ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ویروس کرونا وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ویروس کرونا حمزه زاده هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم