Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت، این تعداد خانوار آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، شناسایی شده و بسته حمایتی دریافت می کنند.

وی افزود: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرخانی یادآور شد: با شیوع کرونا و با توجه به اطلاع رسانی و معرفی سامانه بیمه بیکاری در استان ۲ هزار و ۷۵۷ کارگر تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین در پی طرح خرید اضطراری جهت جبران بخشی از تبعات اقتصادی برای اقشار آسیب پذیر مصوبه هیات وزیران این دستورالعمل تدوین شده و برای قشرهای فاقد درآمد ثابت از قبیل، رانندگان حمل و نقل عمومی، کارگران فصلی و دستفروشان تا سقف چهار میلیون خانوار مشمول برخوردار از طرح خرید اعتباری هستند که برای خانوارهای یک نفره، ۱۰ میلیون ریال و سایر خانواده ها، ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و این تسهیلات با بهره چهار درصد و سه ماه تنفس است که تا این لحظه فرآیند آن تدوین اما به استان ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پیرو دستور رییس جمهوری و تصمیمات کارگروه معاونت اقتصادی در بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا فهرست ۱۰ رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده اند اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس دستور ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه ۹۹ می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

به گفته شیرخانی، فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا شامل رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع وحمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری است.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تهیه اقلام بهداشتی به مراکز کمپ ترک اعتیاد، واریز کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی ۱۴ کمپ ترک اعتیاد با سرانه هر مرکز ۵۷ میلیون ریال، واریز کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی با سرانه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای مددجویان کلیه مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان، تولید ماسک توسط شرکت های تعاونی، مشاغل خانگی، مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، تولید ۲۰ هزار ماسک و ۵۰۰ لباس سرهمی توسط شرکت تعاونی فدک سبز از دیگر اقدامات این اداره است.

شیرخانی ادامه داد: تولید ۳۵ هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۰۰ روپوش بیمارستانی و سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی توسط مشاغل خانگی و تولید ۱۸۰ هزار ماسک و سه هزار و ۵۰۰ دستکش توسط مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تولید ۲۵ هزار ماسک توسط گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، گندزدایی و ضدعفونی کلیه واحدهای کارگری و در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی به واحدهای کارگری، تعطیلی نیروهای بومی و قرنطینه شدن نیروهای غیربومی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به انتقال بخش مراقبت های قلب بیمارستان مصطفی به بیمارستان زاگرس ۱۰ هزار و ۹۰۰ خدمت درمانی در بخش اورژانس، بستری و ویزیت عمومی به مراجعه کنندگان ارائه شده است.

وی افزود: همچنین واحدها و کارگاه های تولیدی خرد و خانگی تولیدکننده محصولات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند و سایر واحدهای تولیدی در این بخش ها نیز تا سقف یک میلیارد ریال برای هر واحد، با نظارت کمیته استانی کرونا، نظام سلامت استان و فرمانداری ها می توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند و بانک رفاه نیز به کادر درمانی، تنفس سه ماهه برای پرداخت تسهیلات می دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حمل و نقل عمومی خانواده قلب معلولان وزارت صنعت معدن و تجارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند