Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@00:24:41 GMT

افزایش ۸ درصدی ورود کشتی های اقیانوس پیما به بنادر ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۱۵۴

افزایش ۸ درصدی ورود کشتی های اقیانوس پیما به بنادر ایران

محمد راستاد گفت: از ابتدای امسال تا 17 فروردین 270 فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بنادر کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر با یادآوری این‌که سال گذشته به رغم تحریم‌های صنعت حمل‌و‌نقل دریایی و کشتیرانی حدود 150 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال 97 حدود 6 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا 17 فروردین 270 فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بنادر کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واردات محموله های غیرنفتی که بخش عمده‌ای از آن‌ها کالاهای اساسی هستند، شاهد افزایش 25 درصدی فعالیت در سال 98نسبت به سال 97 بودیم.

وی با یادآوری این‌که در ایام نوروز با وجود شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا تا دیروز (17 فروردین 99) حدود 3.3 میلیون تن محموله در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است،  در مدت یاد شده میزان واردات حدود 1.4 میلیون تن و صادرات غیرنفتی حدود 800 هزار تن است.

بنابر خبرگزاری تسنیم مدیرعامل سازمان بنادر با اعلام این‌که از ابتدای امسال تا دیروز 17 فروردین 20 هزار TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است، ادامه داد: با توجه به آمار و ارقامی که اشاره شد و در شرایطی که بیشترین محدودیت ها برای فعالیت های اقتصادی وجود داشت، خوشبختانه بیشترین حجم عملیات در بنادر تجاری کشور انجام شد.

راستاد افزود: در این خصوص به تفکیک بندر امام خمینی (ره) به لحاظ اینکه هاب کالاهای اساسی به شمار می آید، با حدود 1.5میلیون تن تخلیه و بارگیری بیشترین میزان عملکرد را داشته است.عملکرد بندر شهید رجایی نیز یک میلیون و 70 هزار تن تخلیه و بارگیری بوده است.

وی افزود: در بندر چابهار هم کماکان روند بسیار خوبی را در بحث تخلیه و بارگیری شاهد هستیم و در ایام ابتدایی سال این میزان 156 هزار تن بوده که این در کنار فعالیت خوب سایر بنادرمان در این مدت بابت دریافت و ارسال انواع محموله هاست. بخش عمده کالاهایی که در این مدت وارد کشور شده، کالاهای اساسی است که شامل مواد غذایی، نهاده های دامی و غلات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه با اشاره به هماهنگی های بسیار خوب در روزهای ابتدایی سال بین سازمان بنادرو دریانوردی، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تخلیه بار از بنادر کشور، تصریح کرد: خوشبختانه همزمان با عملیاتی که در اسکله ها و بنادر در این ایام وجود داشت، تخلیه محموله ها از انبارهای بنادر به مقاصد مصرفی هم با سرعت و قدرت در حال انجام بود. در این خصوص شاهد یک تعامل بسیار خوب بین سازمان بنادر با سازمان راهداری و شرکت راه آهن بودیم که با استفاده از کامیون و واگن در حمل‌و‌نقل ریلی تخلیه از بنادر در جریان بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری سازمان بنادر بنادر کشور میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

سریع با اشاره به اینکه دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به این کشتی‌ها برسد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل عملیات نظامی را در رفح آغاز کند، تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌هایی را مجازات خواهیم کرد که وارد بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: «به هیچ یک از کشتی‌هایی که با بنادر اسرائیل در ارتباط باشند، اجازه نخواهیم داد از منطقه عملیاتی ما عبور کنند؛ صرف نظر اینکه مقصد این کشتی‌ها کجا باشد».

یحیی سریع در پایان به اسرائیل هشدار داد: «برای آماده شدن و فراهم کردن مقدمات مربوط تنش گسترده‌تر و قدرتمندتر تردید نخواهیم کرد تا اینکه حمله به غزه متوقف شود و محاصره ملت فلسطین هم در هم بشکند».

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن به تازگی به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».

او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.

الحوثی در پایان تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر