Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@09:56:03 GMT

زاغه‌ها و کرونا؛ دو آتش زیر خاکستر هند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۱۹۵

زاغه‌ها و کرونا؛ دو آتش زیر خاکستر هند

کارشناسان استدلال کرده‌اند که پس از ثبت اولین مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در هند، این کشور شاهد گسترش چشمگیر کووید -۱۹ خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین مرگ کرونایی در کشور هندوستان در یکی از بزرگ‌ترین مناطق فقیرنشین قاره آسیا اتفاق افتاد که پس از آن پزشکان و کارشناسان هندی هشدار دادند که از این تاریخ به بعد ویروس کرونا ممکن است به این کشور حمله کند چرا که مناطق فقیرنشین هند از سیستم بهداشتی کارآمدی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی ۵۶ ساله تنها چند ساعت پس از اینکه تست کرونای او مثبت شده بود، جان خود را در یکی از بیمارستان‌های پایتخت هند از دست داد و نام او به عنوان اولین قربانی ناشی از بیماری کووید -۱۹ ثبت شد. پس از آن اعضا خانواده او مورد آزمایش قرار گرفتند و در منزل خود قرنطینه شدند.

البته دولت هند تنها به قرنطینه اعضا خانواده قربانی اکتفا نکرد، بلکه تعداد ۳۰۰ خانه و ۹۰ فروشگاه در محله Dharavi، جایی که اولین فرد قربانی کرونا در آن زندگی می‌کرد را پلمب کرد تا از این طریق از گسترش ویروس کرونا در میان مردم خودداری شود. منطقه Dharavi یک محله فقیرنشین است که بیش از یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و تراکم جمعیتی آن ۳۰ برابر بیش از نیویورک است. درست یک روز پس از مرگ اولین قربانی کرونا در Dharavi، آزمایش خون شخص دیگری ساکن در همین منطقه مثبت شد.

پزشکان و کارشناسان استدلال کرده‌اند که کنترل گسترش ویروس کرونا در زاغه‌های هند بسیار مشکل خواهد بود چرا که در در این مناطق دسترسی کافی به آب جاری و بهداشت وجود ندارد. علاوه بر این تراکم جمعیتی در این مناطق به حدی زیاد است که هزاران نفر از مردم پهلو به پهلوی یکدیگر زندگی می‌کنند و امکان رعایت فاصله اجتماعی در آن‌ها وجود ندارد.

با گذشت تنها چهار روز تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور هند به دو برابر رسید که بسیاری از این افراد در مراسمات مذهبی به کووید -۱۹ آلوده شدند. به همین دلیل، نخست وزیر هند دستور قرنطینه مردم در خانه‌های خود به مدت سه هفته را صادر کرد و قرار شد افرادی که بدون دلایل مقرر شده، نظیر تهیه دارو، رفتن به محل کار یا مراجعه به پزشک، از خانه‌هایشان بیرون بروند مطابق با قوانین مورد مجازات قرار گیرند. اگرچه در این مدت سه هفته‌ای، پرسنل درمانی آمادگی بیشتری برای مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس پیدا می‌کردند اما آن‌چه که مقامات رسمی هند را نگران کرده است، ترس از آماده نبودن کارکنان مراکز درمانی نیست؛ در صورت سرعت یافتن گسترش ویروس کرونا و ابتلای روزافزون مردم به کووید -۱۹، کشور از امکانات کافی نظیر تخت‌های بیمارستانی به تعداد زیاد، دستگاه‌های تنفس و حتی ماسک و دستکش برخوردار نیست.

مقامات رسمی هند چه درس‌هایی از اروپایی‌ها آموختند

پزشکان و مقامات رسمی هندی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و قبل از ظهور این ویروس در کشورخود، اقدامات اروپایی‌های و سایر کشورهای جهان در مقابله با ویروس کرونا را با دقت زیر نظر داشتند. بهترین اقدامی که دولت هند به پیروی از اروپایی‌ها در پیش گرفت قرنطینه مردم در منازل خود بود؛ شهروندان هندی موظف بودند به مدت ۲۱ روز در خانه‌های خود بمانند و در صورت نقض قوانین نیروهای امنیتی به طور جدی با آن‌ها برخورد می‌کردند.

آموزه دیگر هندی‌ها از سایر کشورهای جهان، آماده سازی بیمارستان‌ها و گسترش تولید انبوه تجهیزات ایمنی و دستگاه‌های تنفسی بود. رؤسای بیمارستان‌های سراسر کشور هند در مدت زمان قرنطینه ۲۱ روزه، فرصت را غنیمت شمردند و به آماده‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور پرداختند. علاوه براین، گسترش تولید تجهیزات ایمنی نظیر لباس‌های ایمنی، ماسک، دستکش و دستگاه‌های تنفس اقدام دیگری بود که توسط دولت هند در دوران قرنطینه مردم و به تقلید از سایر کشورهای جهان، به خصوص اروپا، برای کنترل ویروس کرونا صورت گرفت.

شناسایی نقاط شیوع ویروس کرونا

دولت هند تصمیم گرفت در دوران قرنطینه ۲۱ روزه آزمایش کرونا را به طور گسترده در میان مردم انجام دهد تا مراکز شیوع کووید -۱۹ را شناسایی و اقدامات سختگیرانه‌تری در این مناطق پیاده کند و از انتقال ویروس به سایر نقاط کشور خودداری شود. گزارشات حاکی است که تنها در یک روز ۶۶ هزار تست از مرم هند گرفته شد و پس از شناسایی افراد آلوده به ویرروس کرونا، این افراد در بیمارستان‌ها تحت مراقبت گرفتند. اعضا خانواده افراد آلوده به کووید -۱۹ نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند و حتی در صورت منفی شدن نتایج آزمایش، این افراد در خانه‌های خود با قوانینی سفت و سخت حبس می‌شوند.

دولت هند در انجام آزمایش کرونا با چالش‌های زیادی مواجه است؛ از کمبود کیت‌های آزمایش کرونا گرفته تا نبود آزمایشگاه کافی در سراسر کشور، نگرانی‌های زیادی را برای مقامات رسمی کشور به وجود آورده است. در سراسر کشور هند تنها ۱۲۶ آزمایشگاه دولتی و ۵۱ آزمایشگاه خصوصی اقدام به نمونه‌گیری از مردم برای شناسایی کووید -۱۹ کرده است که این تعداد آزمایشگاه برای جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی هند بسیار ناچیز است.

بازگشت مهاجران به شهرهای خود

شروع قرنطینه سه هفته‌ای در هند باعث شد بسیاری از مردم شغل‌های خود را از دست دهند و منبع درآمد دیگری برای تأمین ملزومات خود و اعضا خانواده را نداشته باشند. بسیاری از مردم که برای کار از روستاها به شهرهای بزرگ هند مهاجرت کرده بودند پس از تعطیل شدن مراکز کاری مجبور شدند به روستاهای خود بازگردند. تعداد زیادی از این افراد حتی از توان مالی کافی برای استفاده از حمل و نقل عمومی برخوردار نبودند و به صورت پیاده مسیر بسیار طولانی بین محل کار و منزل خود را طی کردند.

نگرانی مقامات رسمی در خصوص شیوع ویروس کرونا پس از بازگشت مردم به روستاهایشان دو چندان شده است؛ اگر این افراد به ویروس کرونا آلوده باشند و آن را به روستاهای خود منتقل کنند، با نبود امکانات بهداشتی و درمانی در روستاهای هند چگونه می‌توان از گسترش کووید -۱۹ در میان مردم برآمد؟

شاید بهتری واکنش به این چالش قرنطینه کردن مهاجرانی است که قصد بازگشت به محل زندگی خود را دارند. دولت هند این افراد را به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کند و سپس در صورت منفی شدن آزمایش کووید -۱۹ به آن‌ها اجازه رفتن به روستاهای خود را می‌دهد.

کد خبر 417496

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هندوستان هند ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا درمان کرونا شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا اعضا خانواده بیمارستان ها مقامات رسمی سراسر کشور دولت هند کشور هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد