Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد که برخلاف دستور رییس جمهوری، دستگاه‌های مربوطه زمین‌های دولتی را برای ساخت مسکن ملی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندادند.

«محمود محمودزاده»  گفت: در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به صراحت آمده است که دستگاه‌های دولتی اراضی مازاد بر نیاز خود را به وزارت راه منتقل کنند تا برای تولید انبوه مسکن از آن استفاده شود؛ با این حال نه فقط در تهران بلکه در هیچ استانی این بند مهم از قانون اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آزادسازی زمین‌های دولتی، پتانسیل بزرگی است که وجود دارد و می‌تواند در اختیار پروژه مسکن ملی قرار بگیرد اما تا به این ساعت این امر تحقق نیافته است.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که اکنون تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی چگونه انجام می‌شود، گفت: اراضی‌ای که از گذشته در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده است در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های مختلف مسکن به کمترین سطح خود رسیده است و ما اکنون برای تولید پویا و مستمر مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ‌تر نیازمند اجرای ماده ٦ قانون ساماندهی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که این وزارتخانه برای ساخت مسکن نیازمند تامین زمین است و گفت: بر اساس ماده ٦ قانون ساماندهی باید اراضی دولتی در اختیار این وزارتخانه برای ساخت مسکن قرار گیرد و رییس‌جمهوری در چند مرحله این دستور را برای تحویل زمین های دولتی صادر کرده‌اند.

وی خبر داد که اکنون همکاران در وزارت راه و شهرسازی در استان‌های مختلف در حال رایزنی و تلاش برای انتقال زمین‌های دولتی هستند اما تاکنون هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای همکاری نکرده است.

به گفته محمودزاده اجرای این بند قانونی و آزادسازی زمین‌های دولتی ظرفیت ساخت مسکن را افزایش خواهد داد.

معاون وزیر راه گفت: تمام این زمین‌ها متعلق به دولت است و اینکه در اختیار کدام وزارتخانه است اهمیتی ندارد؛ هدف دولت ساخت انبوه مسکن است و این زمین‌ها باید برای تولید انبوه مسکن استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که توجیه دستگاه‌ها در عدم اجرای ماده ٦ قانون ساماندهی و عرضه مسکن چیست، گفت: بخشی‌نگری نسبت به موضوعات باعث شده است که نتوانیم هماهنگ عمل کنیم، درحالی که تمام این زمین‌ها متعلق به دولت است و خود دولت هدفش استفاده از این زمین‌ها در امر تولید مسکن است اما همراهی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی سال گذشته و همزمان با رونمایی از سامانه ملی املاک و اسکان که هدفش دریافت مالیات از خانه‌های خالی است، نسبت به عدم آزادسازی زمین‌های دولتی گلایه کرد و موفقیت نهضت خانه‌سازی را در گرو همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها دانست.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آزادسازی زمین های دولتی وزارت راه و شهرسازی قانون ساماندهی زمین ها برای ساخت ساخت مسکن مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟

ارسلان مالکی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه در حال روند عرضه زمین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و این افزایش عرضه زمین زمینه ساز افزایش مشارکت‌های مردمی می‌شود گفت: افزایش عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت خود باعث می‌شود که متقاضیان بتوانند حضور پر رنگ تری در روند ساخت مسکن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت‌های مردمی دولت در حال برنامه‌ریزی برای بهبود و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

او گفت: افزایش عرضه زمین و اختصاص تسهیلات ساخت خود می‌تواند ظرفیت‌های مردمی را در این بخش رشد دهد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان