Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:06:27 GMT

اعلام رسمی مطالبات دانشجویان در شورای صنفی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۲۹۶

اعلام رسمی مطالبات دانشجویان در شورای صنفی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طی پیگیری‌ها و مکاتبات شورای صنفی با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تهران، پس از گذشت یک روز از انتشار نامه و اعلام رسمی مطالبات دانشجویان، گزارش حاصل از آن به شرح زیر اعلام شد:

۱- تمدید ترم با در نظرگرفتن تمامی شرایط بهداشتی و مراقبتی پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا برای دروس عملی و دروس نظری که نیاز داشته باشند در ایام تابستان صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی که برای فراغت از تحصیل نیاز به گذراندن واحد پایان‌نامه دارد همکاری‌های لازم جهت تمدید زمان دفاع صورت خواهد گرفت.

۳- الزام به حضور و غیاب برای کلاس‌های مجازی برداشته خواهد شد.

۴- محدودیت‌ها برای حذف اضطراری دروس برداشته خواهد شد، ضمنا نیازی به تایید استاد برای حذف درس نخواهد بود.

۵- رفع منع قانونی حداقل واحد برداشته شده در این ترم جهت تسهیل امور دانشجویان

۶- برداشته شدن الزام به استفاده از سامانه دانشگاه تهران برای برگزاری کلاس‌های مجازی

۷- قانون سقف واحد برای دانشجویانی که در این ترم با درس ناتمام مواجه شوند برداشته خواهد شد.

۸- تعداد واحد‌های معرفی_به_استاد برای دانشجویانی که برای فارغ التحصیلی نیاز دارند افزایش خواهد یافت.

۹- شهریه دانشجویان شبانه یا سنواتی در صورت حذف واحد یا ترم برای ترم آینده آن‌ها محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برگزار نشدن کنکور ۹۹ به دلیل کرونا یک پیشنهاد بوده است/ بررسی شهریه پرداختی دانشجویان دانشگاه آزاد

۱۰- برای کسر شهریه دانشجویان شبانه یا سنواتی مقرر گردید شورای صنفی کل، طی نامه این پیشنهاد را به هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امنا تقدیم کند تا شهریه برای تمام دانشجویان شبانه و سنواتی برای ترم جاری حذف و یا کاهش یابد.

۱۱- برای آن دسته از دانشجویان استعداد درخشان که شرایط ورود به مقطع ارشد را دارا بوده اند، مقرر گردید مشکلاتشان در شورای استعداد درخشان بررسی و رفع شود.

۱۲- تاکنون برای حذف ترم، صرفا برای دانشجویانی که با شرایط فعلی که دچار مشکلات مختلفی شده اند موافقت شده است.

۱۳- برای دانشجویان ورودی ۹۶ مقطع ارشد که پیش ازین زمان دفاع آن‌ها با پیگیری‌های شورای صنفی به اخر شهریورماه منتقل شده بود، این امکان خواهد بود در صورت لزوم این زمان بازهم تمدید شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی دانشگاه ها ویروس کرونا کرونا ویروس برای دانشجویان شورای صنفی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه خبر داد که دور کنونی مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی که در قاهره برگزار شد، به پایان رسیده است.

حماس به اشاره به اینکه هیأت اعزامی به قاهره، برای مشورت‌های بیشتر، امشب مصر را ترک خواهد کرد، خبر داد: هیأت ما، به برادران میانجی مصری و قطری، پاسخ جنبش را تسلیم کرده و رایزنی‌های عمیق و جدی انجام داده است.

حماس در عین حال تأکید کرد که برای حصول توافقی مصمم است که مطالبات ملت فلسطین را مرتفع کند، به صورت کامل به تجاوز اسرائیل پایان دهد و به تبادل اسرا، بازگشت آوارگان، افزایش امدادرسانی، آغاز بازسازی غزه و خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه منجر شود.

اسامه حمدان از رهبران حماس هم به شبکه العربی قطر گفت که در این دور از مذاکرات، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

وی عملیات ضد صهیونیستی امروز حماس در گذرگاه «کرم ابوسالم» را «پیامی به اسرائیل درباره عواقب هر گونه ماجراجویی» دانست و تأکید کرد که ارتش اسرائیل بر خلاف تصور خود نخواهد توانست اقدامی انجام دهد.

حمدان با اشاره به اینکه اسرائیل در حال حاضر فقط بر موضوع تبادل اسرا متمرکز شده و هیچ پاسخی به سایر مسائل طرح شده از سوی حماس نداده است، گفت: بر خلاف تصور اسرائیل، مقاومت فلسطین قادر به ادامه [جنگ]خواهد بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس هم امروز گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیأت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد».

هنیه با بیان اینکه اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات‌تر را ایجاد می‌کند، تأکید کرد: جهان در گرو دولتی افراطی قرار گرفته که دارای مشکلات سیاسی متعددی است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده است و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع کند و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. اما آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.

وی در پایان گفت که حماس همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب نشینی را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد