Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دادگاه کیفری 2 شیراز حکم مربوط به پرونده سیل دروازه قرآن شیراز را صادر کرد.
به گزارش آریا، بر اساس این حکم شهردار فعلی شیراز به سه سال حبس تعزیری که به صورت تعلیق درآمده محکوم شد. بر اساس این حکم شهردار اسبق شیراز نیز از حیث تعزیر مشمول مرور زمان شد.
علاوه بر این در حکم صادره شهردار فعلی، شهردار اسبق و شهرداری هر سه از حیث تضامنی به پرداخت دیه محکوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این حکم قابل تجدید نظراست.
ظهر 5 فروردین 98، سیل دروازه قرآن شیراز را در برگرفت و ظرف 10 دقیقه 21 نفر جان باختند.
بارش بی‌وقفه و شدید باران دوشنبه 5 فروردین 98 به گونه‌ای بود که به یکباره 18 میلی متر آب را در مدت 10 دقیقه بر سر مردم فرود آورد و باعث به راه افتادن سیلاب از کوه‌های اطراف شیراز به سمت دروازه قرآن در شاهراه ورودی شمال شیراز شد.
این سیل اتومبیل‌های پارک شده و در حال تردد در دروازه قرآن را در خود فرو برد و قدرت آن تا حدی زیاد بود که آن‌ها را تا مسافتی با خود برد و بر روی هم انباشت.
این سیل ناگهانی موجب جان باختن 21 نفر شد. همچنین بر اساس آمار، سیل 119 مصدوم برجا گذاشت. طغیان مسیل در شیراز بیش از 200 خودرو را با خود برد. سیلاب 5 فروردین در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس به 3 هزار و 850 واحد شهری خسارت جزئی و به 289 واحد خسارت کلی وارد کرد.
در مناطق روستایی شهرستان شیراز و دیگر روستاهای استان فارس سیل به یک هزار و 850 واحد خسارت جزئی و به 450 واحد خسارت کلی وارد کرد. بیشترین خسارت به بافت مسکونی شیراز در منطقه شهرک سعدی شیراز، بولوار هفت‌تنان، منازل حاشیه دروازه قرآن و بولوار قرآن و خیابان‌های منشعب از آن بر جای ماند.
افزون بر 9 هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری استان فارس بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل آسیب دید. در حادثه پنجم و ششم فروردین ماه 250 خودرو در دروازه قرآن و حدود 50 خودرو در دیگر محلات از جمله هفت‌تنان و سعدی دچار آسیب شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احکام سیل شیراز حبس تعلیقی دیه شهرداران دروازه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تأیید آبگرفتگی در برخی نقاط شیراز، گفت: این سامانه نهایتاً امشب از استان خارج خواهد شد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از ظهر امروز در شیراز شدت گرفت، گفت: این سامانه به صورت نقطه‌ای در استان و حتی در سطح شهر شیراز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌هایی از نقاط شیراز مثل بلوار گلستان، چهار راه زند، دروازه سعدی و... شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، افزود: با توجه به حجم بارش‌های طی ساعات اخیر این آبگرفتگی طبیعی است البته نیروهای شهرداری در سطح شهر برای رفع آبگرفتگی در حال فعالیت هستند.

غلامی در خصوص وضعیت شهرک سعدی نیز گفت: در شهرک سعدی به دلیل بند خاکی که زدیم، از ورود آب به سطح شهر جلوگیری شده است و آب به آرامی وارد شهر می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس درباره دروازه قرآن هم گفت: وضعیت دروازه قرآن آرام است و هنوز آب وارد لوله‌هایی که جدیداً برای جلوگیری از سیلاب کارگذاری شده، نشده است.

وی با بیان اینکه درباره آبگرفتگی در بازار وکیل هم گزارشی نداشتیم، گفت:‌ به دلیل حفظ امنیت شهروندان، تا اطلاع ثانوی کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شده است البته هنوز آب رودخانه خشک سرریز نشده است اما چون بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی است، این کار انجام شده است.

غلامی با تصریح اینکه این سامانه نهایتاً تا امشب در استان فعالیت دارد و بعد از آن استان خارج می‌شود، گفت: پیک بارش‌ها همین ساعات بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص وضعیت شهرستان‌ها هم گفت: وضعیت شهرستان‌ها خوب است و تاکنون گزارشی از آبگرفتگی یا سیلاب نداشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی فارس روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: این سامانه بارشی در شیراز تاکنون ۲۰ میلی‌متر بارندگی همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها