Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@05:41:55 GMT

متوفیان کرونا در تهران با آب غسل داده می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۴۴۴

متوفیان کرونا در تهران با آب غسل داده می‌شوند

تین نیوز

در حالیکه پیش از این متوفیان کرونایی به علت مسائل بهداشتی تیمم داده می شدند مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از آغاز تغسیل با آب متوفیان مبتلا به بیماری کرونا در تهران و ایجاد وحدت رویه در کشور در جهت اجرای فتوای مقام‌ معظم رهبری، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، با توجه به آغاز تغسیل با آب متوفیان مبتلا به کرونا در شهر تهران با رعایت کلیه تمهیدات بهداشتی، از روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در سالن های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) تهران بمنظور اجرای فتوای مقام معظم رهبری و انجام این واجب کفایی، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) اطلاعیه ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بنا به جمع بندی و رفع ابهامات انجام شده از دستورالعمل‌های تدفین متوفیان مبتلا به کرونا در جلسه روز جمعه مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ که با حضور معاونین خدمات شهری و روسای آرامستانهای سراسر کشور و همچنین معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت محیط این وزارتخانه و معاون سازمان تبلیغات اسلامی در محل بازرسی کل کشور برگزار شد؛ اکنون مانع اساسی برای تغسیل متوفیان با رعایت موازین بهداشتی در سطح کشور وجود ندارد.

در این این اطلاعیه آمده است: فلذا با ایجاد وحدت رویه در تمامی استان‌های کشور؛ سازمان بهشت زهرا(س) نیز در یک اقدام ارزشمند با همکاری طلاب عزیز و ایثارگر در کنار پرسنل گمنام این سازمان کار تغسیل با آب این متوفیان را با در نظر گرفتن کلیه موازین و پروتکل های بهداشتی آغاز نمود.

سازمان بهشت زهرا(س) در این اطلاعیه از همراهی و حمایت های همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور بویژه سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران - سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) - دادستانی تهران - پزشکی قانونی- وزارت کشور - سازمان شهرداریها و دهیاریها - سازمان بازرسی کل کشور - سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - سپاه سید الشهدا (س) - سازمان آب و فاضلاب استان تهران - اداره کل محیط زیست - سازمان آتش نشانی - سازمان پسماند - که در فراهم آوردن شرایط ویژه بهداشتی در جهت حفظ سلامت آحاد جامعه و محیط زیست و اجرای فتوای مقام‌ معظم رهبری تلاش داشته اند، تشکر و قدردانی کرده است.

تا ظهر روز جاری ۱۸ فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۶۰۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرونا در ایران متوفیان مبتلا به کرونا جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا سازمان بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!