Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:56:15 GMT

داروخانه‌ها: ماسک و ژل موجود است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۶۹۶۳

داروخانه‌ها: ماسک و ژل موجود است

اوایل اسفند ماه، درست زمانی که خبر ورود ویروس کرونا به کشور ترس و واهمه به جان مردم انداخته و آنها را برای خرید حتی بیش از اندازه ماسک و الکل و دستکش به داروخانه‌ها کشانده بود، همان روزهای اول ماسک و ژل داروخانه‌ها ته کشید و این موضوع اضطراب مردم را دوچندان کرد.

در آن روزها «کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده» و «ماسک نداریم» به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و ترسی کشنده‌تر از مرگ جای خودش را در دل مردم فراری از کرونا باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همان روزهایی که مردم در به در داروخانه‌های شهر را در جستجوی ماسک زیر و رو می‌کردند، عده‌ای از سودجویان همیشه در صحنه فرصت را غنیمت شمرده و میلیون میلیون ماسک را به طمع سود بیشتر در انبارهایشان ذخیره کردند برای روز مبادا؛ روز مبادایی که هیچ‌وقت نرسید و سودهایی که هیچ‌وقت به جیبشان روانه نشد.

اوایل که قفسه داروخانه‌ها خالی شده بود از تقاضای مردم، اصرار از مردم که «می‌گویند برای آلوده نشدن به ویروس باید از ماسک و دستکش و ژل استفاده کنیم، اما کجا باید این اقلام را پیدا کرد؟ نیست که نیست» و انکار از مسوولان که «کمبودی وجود ندارد و جای نگرانی نیست و ماسک و دستکش حتی بیشتر از میزان تقاضا تولید شده است». در این میان اما یک چیزی سر جای خودش نبود، چطور می‌شد همه چیز به تعداد تولید شود اما اثری از آن در بازار دیده نشود؟

همین شد که دو وزارتخانه مربوطه در آن زمان یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت توپ را دائم در زمین یکدیگر انداختند، اولی میگفت ماسک به تعداد تولید شده و توزیع آن نامناسب بوده است؛ دومی اعلام می‌کرد ماسکی برای توزیع به دست ما نرسیده است. اینگونه شد که توزیع نامناسب ماسک در بازار را هیچ کس گردن نمی‌گرفت و دود این کشمکش به چشم کسی جز مردم نمی‌رفت.  

اما این شرایط دیری نپایید و با افزایش روزانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی و دستکش، «نداریم»‌های اقلام بهداشتی به «داریم» تبدیل شد که البته سیاست‌هایی همچون آزاد شدن تولید الکل و تبدیل شدن واحدهای تولیدی به محل تولید ماسک در این ماجرا بی‌تاثیر نبود.

حالا نتیجه این‌ سیاست‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودش را با نوشته «ماسک و ژل داریم» به رخ می‌کشد. در فروشگاه شهروند ژل‌های ضدعفونی‌کننده پشت سر هم صف کشیده‌اند و کسی برای پر کردن سبد خریدش به سمت آنها هجوم نمی‌برد؛ چرا که دلش قرص است جای این ژل‌ها در قفسه‌ها امن است.

قیمت این اقلام هم که اوایل در افزایشی بودن با هم رقابت می‌کرد کاهشی شد و بسته به سایز ژل‌های ضدعفونی‌کننده، از هفت هزار تومان به بالا پشت محصولات درج شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت داروخانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا و تغییر خط تولید کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت داروخانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت داروخانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس