Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:39:39 GMT

شهرداری تهران از دولت کمک ۸ هزار میلیارد تومانی خواست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۱۱۶

شهرداری تهران از دولت کمک ۸ هزار میلیارد تومانی خواست

«زهرا نژاد بهرام» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری تهران در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهوری تنظیم و ارسال کردند.

 وی با اشاره به تصویب کمک یکصد هزار میلیارد تومانی دولت به نهادها در پی بیماری کرونا، گفت: در این نامه درخواست ۸ هزار میلیارد تومان کمک از محل مصوب دولت برای کمک به خسارت ناشی از کرونا در شهر تهران درخواست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژادبهرام عنوان کرد: در این نامه سه هزار میلیارد تومان کمک نقدی و مابقی به شکل وام و اوراق مشارکت جهت رفع مشکلات پایتخت درخواست شده است.

عضو هیأت رییسه شورا ادامه داد: شهرداری در این مدت به جز هزینه برای نگهداشت شهر، چهل میلیارد تومان نیز برای ضد عفونی و مناسب سازی شهر برای بحران کرونا هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در پی مشاهده ویروس کرونا تمام مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران تعطیل بوده و درآمد آنان به صفر رسیده است.

نژاد بهرام ادامه داد که ۸۰ درصد درآمد شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی، (درخواست پروانه ساخت و عوارض و ...)در این مدت به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: موضوع ارزش افزوده شهر تهران بعنوان منبع درآمد پایدار شهر حدود ۴۰ درصد است که این درآمد نیز محقق نشده است.

نژاد بهرام اظهار داشت: در حوزه پسماند نیز درآمد شهر تهران به حداقل خود رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین درآمد ناشی از حمل و نقل عمومی نیز کاهش یافته است و این در حالی است که هزینه های شهرداری تهران و حقوق و دستمزد کاهش نیافته است.

به گزارش ایرنا ۱۰۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم باشهرداری تهران در ارتباط کاری هستند.  
همچنین شهرداری تهران بیش از ۶۷ هزار نفر کارمند دارد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران شهرداری تهران هزار میلیارد شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد شهرداری قم در فروردین امسال در حوزه نقدی و غیرنقدی، تحقق ۷۹ درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمد وحید نیا، امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه شورای مدیران که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به درآمد پیش‌بینی شده برای فروردین ماه مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: در مجموع ۷۹ درصد این درآمد محقق شده که در حوزه نقدی ۷۴ درصد و در حوزه غیر نقدی ۹۶ درصد تحقق داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد مناطق هشت‌گانه شهرداری قم در حوزه درآمد نقدی فروردین ماه افزود: منطقه یک شهرداری قم ۸۶ درصد، منطقه دو ۸۵ درصد، منطقه سه ۱۰۲ درصد، منطقه چهار ۱۰۴ درصد، منطقه پنج ۶۵ درصد، منطقه شش ۱۰۱ درصد، منطقه هفت ۳۱ درصد و منطقه هشت شهرداری قم به ۷۰ درصد درآمد پیش بینی شده برای فروردین رسیده‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه مجموع درآمد وصولی شهرداری قم در فروردین ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه نقدی است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان درآمد در شهرداری قم ایجاد شده است.

وحیدنیا با اشاره به درآمد غیرنقدی مجموعه شهرداری قم در فروردین، گفت: در این زمینه منطقه سه شهرداری قم ۱۵۶۳ درصد تحقق بودجه داشته است.

وی با اشاره به عملکرد ۸۵ درصدی منطقه چهار شهرداری قم در حوزه درآمد غیرنقدی، افزود: منطقه هشت شهرداری قم نیز ۱۰۵ درصد تحقق درآمد غیر نقدی را در فروردین رقم زده است.

کد خبر 747466

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده