Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@18:45:02 GMT

حمله موشکی به یک شرکت نفتی آمریکایی در عراق

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۲۷۵

حمله موشکی به یک شرکت نفتی آمریکایی در عراق

یک منبع امنیتی در عراق از شلیک پنج موشک به یک شرکت نفتی آمریکایی خبر داد.

به گزارش فارس، این منبع در گفتگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» امروز (دوشنبه)، گزارش کرد که پنج موشک به سوی شرکت آمریکایی «هالبرتون» در غرب استان «بصره» (جنوب عراق) شلیک شده است.

به گفته این منبع امنیتی، این شرکت در میدان‌های نفتی غرب بصره قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین خبر داد که منابع امنیتی محل پرتاب موشک‌ها را کشف کرده‌اند و تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد.

این منبع ادامه داد که یکی از موشک‌ها در نزدیکی چاه نفتی «۲۰» برخورد کرده که از بزرگترین چاه‌های نفتی عراق به شمار می‌رود.

در همین ارتباط، وبگاه خبری «شفق» نیز به نقل از منبعی امنیتی گزارش کرد که کارکنان آمریکایی این شرکت پیشتر از آن خارج شدند و تنها کارکنان عراقی در این شرکت حضور داشتند.

به صدا درآمدن آژیر خطر

در مدت اخیر و بعد از آنکه به دلیل آمریکا در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی را ترور کرد، تنش میان گروه‌های عراقی با آمریکا بالا گرفته است.

هر چند الحشد الشعبی تاکنون هیچ اقدام نظامی علیه آمریکا نکرده، در مدت اخیر افراد ناشناس محل حضور نظامیان آمریکا در چند پایگاه نظامی در عراق را هدف موشک قرار داده‌اند.

در پی این تنش‌ها آمریکا از چندین پایگاه نظامی در عراق خارج و نیرو‌های خود را به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق منتقل کرده است.

بسیاری از احزاب سیاسی و گروه‌های نظامی در عراق تأکید کرده‌اند که بر اساس مصوبه پارلمان عراق، دولت عراق باید هر چه سریعتر از نظامیان آمریکایی بخواهد که این کشور را ترک کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبود‌ها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود، اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد، اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخورد‌های منفی برای تهران توصیف می‌کردند، اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعا‌های رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپاد‌های خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی