Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، منابع عراقی و عربی گزارش دادند که فراکسیون های برجسته شیعه در عراق در جریان نشست روز گذشته خود در بغداد بر سر معرفی مصطفی الکاظمی رئیس سرویس اطلاعات این کشور به عنوان جانشین عدنان الزرفی برای به دست گرفتن پست نخست وزیری توافق کرده اند.

این فراکسیون ها که ۱۰۶ کرسی را از مجموع ۳۲۹ کرسی در پارلمان عراق در دست دارند عبارتند از فراکسیون الفتح به ریاست هادی العامری، دولت قانون به ریاست نوری المالکی، جریان حکمت به ریاست عمار الحکیم در کنار فراکسیون های الفضیله و النهج الوطنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این فراکسیون ها، گزینه جدید خود را به برهم صالح رئیس جمهوری عراق معرفی کنند.

مصطفی الکاظمی به هیچ حزب سیاسی منسوب نمی شود و از سال ۲۰۱۶ تاکنون ریاست سرویس اطلاعات را در دست دارد.

لازم به ذکر است که گروه های سیاسی در عراق بر سر نخست وزیری الزرفی در این کشور اجماع نداشته و بسیاری از گروه ها با این مسأله مخالف هستند که این موضوع باعث پیچیده تر شدن اوضاع سیاسی در عراق شده است.

کد خبر 4893541 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق عدنان الزرفی هادی العامری ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق شیوع کرونا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران فلسطین افغانستان روسیه سوریه قربانیان کرونا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند