Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:38:52 GMT

۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز مربوط به بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۶۴۷

۸۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز مربوط به بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر حقیقی در دیدار با استاندار البرز با ارائه آماری از وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان، گفت: در کل کشور ۱۴۱ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که ۱۸ هزار تخت مربوط به بخش خصوص و باقی دولتی است از این رو به ازای هر ۸ تخت دولتی یک تخت خصوصی وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان البرز دو هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که حدود ۸۰۰ تخت مربوط به بخش خصوصی است بنابراین به ازای هر سه تخت دولتی یک تخت مربوط به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز با ارائه این آمار و تشریح اهمیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی به ویژه در این شرایط شیوع کرونا، گفت: تنها ۱۶ مرکز دولتی بهداشت و درمان در استان البرز وجود دارد ولی ۶۲ درمانگاه بخش خصوصی همراه با هفت مرکز خصوص «سی. تی. اسکن» عمده بار ویزیت و درمان بیماران سرپایی کرونا را بر دوش دارند.

حقیقی افزود: در تمامی درمانگاه‌های البرز پزشک به صورت شبانه روزی مستقر است و می‌دانیم که ۸۰ درصد بیماران کرونایی سرپایی هستند و به مراکز و درمانگاه‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: اکنون به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی دچار زیان‌های مالی فراوانی شده و نیاز به تأمین تجهیزات و امکانات در راستای مقابله با کرونا دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز گفت: از استاندار البرز درخواست می‌شود که تدبیری اتخاذ کنند تا از محل اعتبارات کم بهره بانک‌ها به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی استان تخصیص یابد.

حقیقی افزود: همچنین تقاضا داریم در این شرایط خاص نسبت به پرداخت ما بقی طلب بخش خصوصی بهداشت و درمان استان از بیمه‌ها اقدام شود و برای پرداخت اقساط تسهیلات و مالیات، فرصت بیشتری به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی استان داده شود.

کد خبر 4893569

منبع: مهر

کلیدواژه: استان البرز شهرستان کرج ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت استانداری قزوین سال جهش تولید بارش باران ماسک طبی بیمارستان ها و درمانگاه درمانگاه های خصوصی مربوط به بخش استان البرز بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز

حجت الاسلام محمد تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضاییه مبارزه با فساد است. گفت: فرصت طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان