Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@19:18:00 GMT

نرخ بیکاری آمریکا را به لبه پرتگاه خواهد برد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۸۲۲

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، مجله فارین پالسی در گزارشی بر موضوع تشدید بیکاری و از دست دادن مشاغل بی‌شمار در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا تمکرکز کرد.

در این گزارش آمده است: «ویروس کرونا موجب تغییر بسیار بزرگی در زندگی اقتصادی در سراسر اروپا و آمریکا شده است و در حقیقت، غرب شاهد سقوط  مصرف به دلیل کاهش شدید خرید مردم است و این امر، خود حیات بسیاری از شرکت‌ها را تهدید می‌کند که به تبع، منجر به فروپاشی ناگهانی و بی‌سابقه تقاضا برای نیروی کار شد، زیرا آمریکا با افزایش چشمگیر نرخ بیکاری روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فارین پالسی در ادامه افزود: «بسیاری از کشورهای اروپایی برای کاهش تاثیر بحران کرونا بر بازارهای کار با استفاده از سیستمی که ابتدا در آلمان و اتریش ایجاد شده به نام "کار کوتاه مدت" تلاش کردند. در اصل، این سیستم شامل کاهش تعداد ساعات کار کارمندان شرکت برای انعکاس کاهش تقاضا است، اما کاهش دستمزد آن‌ها بسیار کمتر از کاهش ساعات کاری است، زیرا دفتر مرکزی کار این کشور را تامین مالی می‌کند.»

در این مقاله همچنین آمده است: «بسیاری بهبود اقتصادی سریع آلمان از بحران مالی بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ را به برنامه کوتاه‌مدت کار نسبت می‌دهند. در نتیجه ، نرخ بیکاری آلمان در مقایسه با کشورهای مشابه روند کندتری را داشت باعث شد که شرکت‌های آلمانی بتوانند کارگران ماهر را در اختیار داشته باشند. در مقابل، بیشتر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلستان نیز در بحران فعلی به امید کاهش تاثیر بلندمدت بر اقتصادهای خود، به اشکال مختلف این رویکرد آلمان روی آورده‌اند.»

این مقاله تصریح کرد: «در مقابل، سنت کار کوتاه‌مدت در آمریکا وجود ندارد. هنگامی که تقاضای کار کاهش می‌یابد، تعداد کارگران به سرعت کاهش داشته تا وضعیت را منعکس کند‌، زیرا اخراج کارگران روشی ارزان و ساده برای شرکت‌های آمریکایی است. همچنین، مزایای بیکاری در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپای غربی کم است.

به طور معمول ، تنها درصد کمی از کارگران اروپایی تحت پوشش برنامه‌های کاری کوتاه‌مدت قرار می‌گیرند که شامل کارکنان تمام وقت شرکت‌های بزرگ و کارگران بخش‌های تولیدی می‌شود. اما این برنامه به سرعت در حال گسترش است، زیرا بحران فعلی شکاف قاره‌ای بر سر سیاست بازار کار باز کرده است.» 

این مقاله خاطرنشان کرد: «اگر کشورهای اروپایی در دوره بین ماه جولای تا سپتامبر شاهد بهبود سریع اقتصادی باشند، رویکردی که آ‌ن‌ها دنبال کرده‌اند، قابل‌توجیه است. از طرف دیگر، افزایش نرخ بیکاری در اروپا کمتر از آمریکا خواهد بود و شرکت‌ها کارگران ماهر بیشتری را حفظ خواهند کرد و وضعیت برای این شرکت‌ها مناسب خواهد بود تا بتوانند همچنان به سرعت تولید خود ادامه دهند، همانطور که شرکت‌های آلمانی در سال ۲۰۰۹ عمل کردند.

بر عکس، نرخ بیکاری در آمریکا بیشتر خواهد شد و خانواده‌ها آسیب‌های مالی بیشتری را متحمل می‌شوند. این امر باعث ورشکستگی بیشتر شرکت‌ها و افزایش فشار بر بخش مالی خواهد شد. اما اگر رکود اقتصادی  برای دوره طولانی‌تری ادامه یابد و سرعت بهبودی ضعیف باشد چه روی خواهد داد؟ این امر به راحتی اتفاق می‌افتد، اگر دولت‌ها مجبور به ادامه قرنطینه‌سازی برای مدت طولانی‌تر شوند و بعد از آن بتوانند این قرنطینه را مانند چین به تدریج لغو کنند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری آمریکا کرونا اروپا نرخ بیکاری کوتاه مدت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بایدن بسته لوایح کمک های خارجی را امضا کرد که شامل «قانون حفاظت از شهروندان آمریکایی در مقابل اپلیکیشن های تحت کنترل دشمن خارجی» بود. در واقع لایحه تیک تاک یک روز پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل شد.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد این قانون را در دادگاه به چالش می کشد که چنین اقدامی ممکن است فروش یا ممنوعیت اپ را به تاخیر بیندازد.

در بخشی از بیانیه آمده است:ممنوعیت تیک تاک غیرقانونی است و این امر را در دادگاه به چالش می کشیم. ما معتقدیم این وقایع و قوانین در واقع واضح هستند و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردیم تا داده های آمریکا و پلتفرم مان را ایمن و عاری از تاثیر و دستکاری خارجی نگه داریم.

این قانون به بایت دنس، مالک تیک تاک حدود یک سال فرصت می دهد تا اپ را به مالکی جدید بفروشد. اگر شرکت نتواند تیک تاک را واگذار کند، در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی و سرویس های میزبان وب ممنوع می شود.

کد خبر 6088229

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد