Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@22:39:36 GMT

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۸۸۹

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اجرای برنامه‌های مجازی فرهنگی به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، به نقش مهم خانواده در ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ انتظار در خانواده موجب پویایی و بالندگی آن می‌شود و قطعا  آثار بسیار ارزشمندی در حوزه اجتماعی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های خانوادگی در این شرایط کشور ، اظهار کرد: مهم‌ترین و اثرگذارترین پایگاه اجتماعی در جامعه خانواده است و باید از این پایگاه اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ انتظار بهره گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه، افزود: امروز نقش جمهوری اسلامی در پرچم‌داری از این فرهنگ در جهان بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا باید برای رشد و پویایی جامعه با ترویج و تبلیغ این فرهنگ تلاش کرد.

این مسؤول با اشاره به آثار و برکات فرهنگ انتظار در خانواده و نقش آن در حوزه‌های تعلیم و تربیت فرزندان ، تصریح کرد: خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی تربیتی است که نسبت به دیگر پایگاه‌های اجتماعی اثرگذاری بیشتری دارد و محکم شدن باورهای دینی و اعتقادی در نظام خانواده می‌تواند موجب رشد ،پویایی و بالندگی  و سبب کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود با تاکید بر برگزاری جشن‌های ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) بصورت خانوادگی ، تاکید کرد: ولایت ، مهم‌ترین مبنای اندیشه مهدویت است و امروز اطاعت و تبعیت از ولایت فقیه در واقع همان تمرین پیروی از فرامین و دستورات امام زمان (عج) در عصر غیبت است.

وی به ظرفیت فضای مجازی در حوزه ترویج باورهای دینی و اعتقادی و گستردگی آن در جامعه ، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مجازی قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی با هدف ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) ، برگزاری پویش مردمی چله مهدوی و برگزاری مسابقات نقاشی ، دل گویه و دل نوشته ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع( انتظار یار )، مسابقات مقاله نویسی با موضوع سبک زندگی مهدوی و برگزاری جشن های تولد امام زمان (عج) در منزل و ارسال عکس آن به دبیرخانه ستاد نیمه شعبان و فراخوان شعر مهدوی با همکاری کانون مداحان و شاعران آیینی و کانون فرهنگی تبلیغی نخل میثم از برنامه های ستاد نیمه شعبان این اداره کل است.

استادحوزه های علمیه و دانشگاه مازندران در پایان با اشاره به توطئه و برنامه‌ریزهای دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و به ویژه فرهنگ انتظار ، گفت: علت اصلی مخالفت‌های دشمنان مستکبر عالم با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی پرچم‌داری از این فرهنگ در جهان است و هدف اصلی حضرت امام خمینی (ره) از تشکیل جمهوری اسلامی فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان (عج) است و برای تحقق این مهم باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون و با تلاش و همت مضاعف موانع این حرکت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/86018/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی مازندران فرهنگ خانواده برگزاری جشن فرهنگ انتظار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی