Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@20:46:29 GMT

۳۰۰ هزار بلیت کنسل شده قطار چقدر اعتبار گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۲۸۸

۳۰۰ هزار بلیت کنسل شده قطار چقدر اعتبار گرفت؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در همه استانها، بسیاری از زیر بخشهای مختلف کشور تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و به گفته محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی-، بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار در هفته‌های پایانی سال گذشته کنسل شده است.

وی اظهار کرد: حمل و نقل عمومی در ترددهای برون شهری سهم چندانی ندارد اما با این وجود در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است و در حوزه‌های مختلف هواپیما، قطار و اتوبوس تعداد بسیار کمی بلیت فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال می‌توان به کنسل شدن بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار و بیش از ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما در این شرایط اشاره کرد.

اسلامی افزود: در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا مصوبات و تمهیداتی برای جبران ضرر و زیان بخش حمل و نقل عمومی داشته ایم که می توان به تنفس سه ماهه در پرداخت وام، مالیات و بیمه اشاره کرد. همچنین درباره آنچه که در ارتباط با معیشت مردم و برخی مشاغل حساس وجود دارد، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه تسهیلاتی را به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می کنیم.

البته پس از این اظهارات سعید رسولی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن -اینگونه توضیح داد: از ابتدای اسفندماه حجم بسیار بالایی از بلیت قطار از سوی مردم کنسل شده است که این نشان می‌دهد مردم به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی توجه کرده و سفرهای خود را حتی‌المقدور لغو کردند اما با توجه به قرار داشتن در آستانه سال نو از همه مردم مجددا می‌خواهیم که سفرهای نوروزی خود را لغو و به سلامت خود، خانواده و جامعه‌شان بیشتر توجه کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی در پی لغو و کنسلی بلیت قطار از سوی مردم ضرر و زیان بسیار زیادی متحمل شدند و آیا ستاد مقابله با کرونا تمهیداتی برای جبران این مسئله اندیشیده است یا خیر، اعلام کرد: قطعا در ستاد مقابله با کرونا به بخش حمل و نقل که یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های در این زمینه بود و در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد تقریبا بیشترین ضرر را متحمل شد، تمهیداتی می‌اندیشد اما در حال حاضر اولویت اول و مهم حفظ سلامت جامعه است.

پس از گذشتن تعطیلات نوروز آمارهای رسمی بیانگر کاهش ۹۴ درصدی سفرهای ریلی مردم در این ایام است و نشان می دهد که کرونا در این بخش بیشترین تاثیر را در کم کردن سفر مردم داشته است. حالا برای جبران این خسارت شرکت های ریلی که بهای بلیت های کنسل شده را هم به گفته مسئولان راه آهن به مشتریانشان برگرداندند، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و پرداخت شده است که باید دید آیا این اعداد و ارقام می توان زیان وارد شده را پوشش دهد یا آنکه باید اعتبار بیشتری به این بخش اختصاص پیدا می کرد؟

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کروناویروس بلیت قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی