Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:24:09 GMT

تسهیلات مورد نیاز ۳۱ تعاونی لرستان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۹۲۳۰

تسهیلات مورد نیاز ۳۱ تعاونی لرستان تصویب شد

علی آشتاب روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته فنی کارگروه اشتغال استان افزود: بررسی واحدهای مشکل دار و رفع طرح های اشتغال روستایی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و مبلغ ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این خصوص مصوب شد.

وی با اشاره به پیگیری روزانه مشکلات تعاونی ها و حضور نمایندگان بانک ها در جلسات ویدئو کنفرانس اظهار داشت:‌ طی ۲ روز گذشته مسائل و مشکلات ۳۱ طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال فعال ۴۴۲ نفر بررسی  و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع ترین بازه ی زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، علاوه بر ایجاد ۹۰ تعاونی ۳۰ واحد راکد نیز احیا می شود.

آشتاب با بیان اینکه جمع بندی نهایی در خصوص این واحدها و شرایط آنان به زودی اعلام خواهد شد ادامه داد: برنامه ریزی سالجاری برای تشکیل ۹۰ تعاونی جدید است که باید با توجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه های مرتبط تصویب نهایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت:‌ سال  گذشته ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌ این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز  و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

برچسب‌ها تعاونی جهش تولید اشتغال زایی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی جهش تولید اشتغال زایی لرستان تعاونی جهش تولید اشتغال زایی لرستان تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی، سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان کرد و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی در برقرار شود.

استاندار لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه به‌خصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب‌وکار بسیار بالا است.

شفقت، تصریح کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

وی افزود: تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم‌کردن زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

استاندار لرستان بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تأکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت، لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

کد خبر 6095393

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز