Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا، فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در سطح کشور در حال برگزاری است.

او، بیان کرد: در کانون پرورش فارس و پس از تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشد و کانون به رسالت خود که پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط بود نیز عمل کرد و از همان روز‌های آغازین به ارائه فعالیت به صورت مجازی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری تصریح کرد: تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و کارشناسان کانون فارس با عنوان پیک امید مجازی انجام شد که ساخت کاردستی و هنر‌هایی تجسمی، قصه‌گویی، هنر‌های نمایشی، شعر و داستان، تولید فیلم و انیمیشن، سفال‌گری، نقاشی، معرفی و خوانش کتاب و شعرخوانی قالب‌های مورد استفاده در این طرح بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ادامه داد: بر این اساس کانون فارس با تولید و انتشار بیش از ۳۰۰ اثر در بین دیگر استان‌ها وضعیت مطلوبی داشته تا آن جا که بعد از تهران دومین استان از نظر تولید محتوا بوده و با توجه به ادامه فعالیت این طرح در کشور، کانون فارس همچنان در حال تولید محتوای فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان است.

او، افزود: محتوا‌های تولیدی در سایت پیک امید کانون و با دنبال کردن اینستاگرام کانون فارس و یا دنبال کردن هشتگ‌های (کانون امید / پیام امید / کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان / در دل دارم امید) قابل مشاهده است.

افتخاری با اشاره به به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان طعم شیرین آرامش ویژه کودکان و نوجوانان اضافه کرد: این مسابقه‌ها در استان فارس طراحی شد و با انتشار فراخوان در سایت اطلاع‌رسانی و فضا‌های مجازی استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان کشور انجام شد که با توجه به درخواست علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار به این مسابقه‌ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار کرد: مسابقه‌های طعم شیرین آرامش شامل فیلم‌های مادرانه، عروسک شما چه هنری دارد؟، سفره‌های سلامت، قصه‌گویی و قصه‌خوانی، خاطره‌نویسی، شعر سرایی، متن ادبی، داستان کوتاه با موضوع بهار و شادی و امید و مسابقه شادمانه می‌خوانم، است که علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرام کانون kanoonparvaresh_fars اطلاعات بیشتری را کسب کنند و به تماشای نمونه فیلم‌های مسابقه‌ها بنشینند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت مجازی اوقات فراغت ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان استان فارس کانون فارس مسابقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو نویسنده متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس سوگل بازیاری از بندرگز و محمدعلی کرد از گنبدکاووس به مرحله‌ی کشوری باشگاه استعدادهای برتر «قاف» معرفی شدند.

گفتنی‌است باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) در بخش شعر، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که طی آن مائده احمدی لیوانی از کانون گلستان حضور داشت.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟